woensdag 11 mei 2016

Slimme meter

Enige tijd geleden kreeg ik een brief dat men binnenkort contact zou opnemen voor het maken van een afspraak ivm het plaatsen van een slimme meter. Ik heb gewacht maar contact was er niet, weer een brief ontvangen en nu met een datum en een tijd, ach gaat dat dus zo dacht ik. Er waren wel veel gemiste oproepen op mijn mobiel maar die kon ik niet terugbellen omdat het nummer afgeschermd was dus wie weet. Ik neem bovendien een onbekend nummer of een afgeschermd nummer vrijwel nooit op.

Ik heb de afspraak laten verzetten, heel vreemd, het was midden op de dag en ik werk namelijk, daar hadden ze zeker niet aan gedacht. Ongetwijfeld zullen ze daar meer last van hebben gehad. Gelukkig was het verzetten geen probleem en men komt nu volgende week tussen 12.30 en 14.30, er werd aangegeven dat de monteur een uurtje tijd nodig had.

Dat ik een slimme meter krijg vind ik niet erg, dat hou ik ook niet tegen waar ik wel mee zit is dat men constant meld dat dit echt heel goed beveiligd is, wat het gewoon niet is. Ik heb nu diverse programma's gezien waarin de gegevens van deze slimme meter zeer gemakkelijk in te zien zijn voor kwaadwillenden. Men kan dan precies jouw patroon zijn, wanneer ben je aan het werk, ben je op vakantie enz. Goh, laten we eens gaan inbreken de slimme meter geeft vrijwel geen activiteit aan.

Ik ben er nog niet over uit, kan ik zo'n slimme meter aan en uit laten zetten. Ik zal toch eens de monteur volgende week vragen. Wie van jullie heeft een slimme meter en zit een beetje met hetzelfde 'probleem' .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten