woensdag 25 mei 2016

Uitvaartpolis

Ik had vandaag een ontzettende zin om mijn administratie eens door te nemen. Zin om alle oude 'meuk' eruit te gooien om weer schoon schip te maken.

Bij het opschonen van mijn verzekeringen kwam ik een hele oude uitvaartpolis tegen die mijn ouders destijds voor mij hadden afgesloten. Ik heb deze jaren geleden al eens afgekocht en eind 2015 kreeg ik een brief van een mij onbekende maatschappij dat ik deze weer kon activeren voor het luttele bedrag van €6,48 extra per maand. Ik heb dit natuurlijk niet gedaan, waarom zou ik een dubbele uitvaartpolis willen hebben. Ik zit al te twijfelen of ik diegene die ik nu heb wel of niet zal opzeggen.

Deze polis zat dus al sinds september 2015 in mijn administratie en ik vroeg mij af of ik deze kon laten uitkeren. Ik heb immers al een andere uitvaartpolis en het geld wat er mee vrij zou kunnen komen kan ik gebruiken voor een extra aflossing van de hypotheek.

Natuurlijk even gegoogeld of dit uberhaubt wel mogelijk is en wat  bleek, het kon. Ik kwam terecht op de site van Radar...oh knudde dat is nooit goed. Het bleek inderdaad om de maatschappij te gaan waar ik dus ook een brief van heb ontvangen. Het belooft niet veel goeds, maar goed toch maar een mailtje richting de desbetreffende verzekeringsmaatschappij gedaan en nu is het afwachten.

Toen mijn ouders dit afsloten heette de maatschappij UBO verzekeringen, toen werd het A.egon om vervolgens naar A.xent te worden overgeheveld en laat die nou helemaal afgemaakt worden op de forum site van Radar. Het uit te keren bedrag schijnt dusdanig veel lager uit te komen dan vele hadden gehoopt en de maatschappij kon dit niet helemaal verklaren of reageerde helemaal niet. Dit speelde zich allemaal enkele jaren geleden af dus ik hoop dat qua klantenservice deze maatschappij zich heeft verbeterd. Ik wacht af of men op mijn mail reageert.

Ik laat het denk ik, gewoon uitbetalen want ik ben bang dat als ik naar gene zijde ben er helemaal niets van komt en de verzekeringsmaatschappij dit gewoon in eigen zak zal gaan steken.

1 opmerking:

  1. Hai, een paar jaar geleden heb ik dit ook gedaan.
    Mijn ouders hadden na mijn geboorte een begrafenis verzekering afgesloten op mijn naam. het uit te keren bedrag na mijn overlijden was als ik het me goed herinner € 2500,00.
    Toen ik het heb laten uitkeren kreeg ik geloof ik € 1100,00. Maar ik weet niet of ik mij dit goed herinner.
    Nu heb ik een buffer waar mijn begrafenis mee betaald kan worden, dus ik heb er geen moment spijt van gehad.

    Groetjes Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen