woensdag 8 mei 2024

Abonnement Buitenbad

 Ook dit jaar ben ik van plan om weer heerlijk in het buitenbad baantjes te trekken. Op 5 maart kocht ik in het voorseizoen een abonnement van €44. Hiermee kun je onbeperkt zwemmen. 

Een dagkaart voor het bad kost inmiddels al €9,20. Het is en blijft een schitterend buitenbad maar ik vindt dat wel erg duur worden. Het buitenbad is dit jaar 90 jaar geworden. In het bad zelf (bij de kanovijver)  staat een klein monument ter nagedachtenis aan een bommenwerper die daar in de WOII neerstortte met nog 2 bommen aan boord. 

Inmiddels ben ik al 3 keer wezen zwemmen en aangezien ik de rest van de week lekker vrij ben zal ik waarschijnlijk nog een keer (misschien zelfs wel 2 keer) gaan zwemmen en heb ik mijn abonnement er al weer uit voor de rest van het seizoen.

Overigens bestaat deze buitenbaden uit een 'pierenbadje', een kleuterbad, een recreatiebad en een 50 meter bad. Elk jaar installeren ze wat nieuws, vorig jaar was dat een afdekzeil over het 50 meter bad zodat de warmte kon worden behouden en de stookkosten wat lager uitvielen. Dit jaar is het een compleet nieuwe installatie voor wat betreft het verwarmen van de diverse baden. Dat valt niet altijd goed uit, het water in het 50 meter bad was koud maar aanvaardbaar echter de douches waren intens koud. Brrrr .....

Er was blijkbaar massaal geklaagd en nog in diezelfde week was e.a. aangepast en waren ze heerlijk. Daaruit bleek dat het nog een beetje experimenteren is met de nieuwe warmte installatie. Het recreatie bad kregen ze ook nog niet goed warm en men is druk doende de installatie te leren kennen. Dat is geen probleem, het weer heeft ook nog niet goed meegewerkt op een enkele dag na dus ze hebben nog even. 

Omdat het weer nog best wel koud is heb ik soms het gevoel dat ik het zwembad voor mij alleen heb. Alleen vorige week woensdag waren er behoorlijk wat zwemmers maar voor de rest viel dat allerzins mee. Ook telt mee dat ik niet (vaak) in de middag ga zwemmen zodat ik de drukte een beetje ontwijkt. Ik moet eerlijk zeggen dat de begintijd van 07.00 mij ook nog iets te koud is dus die sla ik nog even over dat komt wel weer als het wat warmer wordt.

Op topdagen kunnen ze 10.000 mensen ontvangen dus dan krijg je een beetje een indicatie dat het een groot, zeer groot terrein betreft. Het staat midden in het bos, bezoekers van buiten de Veluwe klagen dan over de troep van de bomen in de diverse baden maar dat valt gewoonweg niet tegen te gaan en moet je aan wennen. Ik heb met eigen ogen gezien dat ze regelmatig schoonmaken maar wanneer je middenin een bos zit gebeurt dat gewoon. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten