donderdag 17 juni 2021

Belastingspam

 Gistermiddag kreeg ik via een sms een dreigende boodschap van de 'belastingdienst'.  Het ging ongeveer zo  'ondanks meerdere berichten en aanmanningen heeft u de belastingschuld van €1500 nog niet voldaan. Wanneer u dit niet binnen 14 dgn alsnog voldoet zijn wij genoodzaakt een incassoprocedure op te starten. U kunt via de onderstaande link betalen' 

In eerste instantie sloeg de paniek me om het hart maar toen ik eenmaal in de gaten kreeg dat zelfs mijn eigen telefoon dit als spam erkende zag ik in dat dit allemaal wel heel vreemd is. Ten eerste de belastingdienst heeft nog nooit (en bij mijn weten doen ze dat ook niet) mij een sms gestuurd. Ten tweede, betalen via onderstaande link, nou ja zeg dat doen ze nooit. Ik heb de sms verder genegeerd en mijn telefoon knalde er gelijk zelfstandig een blokkade op. 

Dit is de eerste keer dat mij dit overkomt en gelukkig ben ik er niet in getrapt. Wat een zielig figuur moet je wel niet zijn als je door middel van dit soort oplichtingspraktijken aan je geld komt. Bah! Hopelijk trappen er niet heel veel meer mensen in dit soort idioterie, het publiek wordt gelukkig steeds wijzer. 

4 opmerkingen:

  1. De belastingdienst stuurt hooguit een mail waarin staat dat je op "mijnbelastingdienst" moet kijken. En als je iets moet betalen krijg je zo wie zo altijd een brief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe gaat het met je, lang niets meer van je kunnen lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Druk, druk of liever gezegd ik maak me druk....bijna vakantie.

      Verwijderen