zondag 23 mei 2021

Druk

 Het is even geleden dat ik hier was maar ik had het een beetje druk. Het was druk in mijn hoofd en druk met het leven. 

Op het werk is het al tijden erg druk, ik werk in een bibliotheek maar ook in het archief waar ik en 3 andere collega's o.a. bouwvergunningen verzorgen. Wat doen mensen wanneer ze hun geld niet uitgeven aan vakantie's of uitgaan, juist ze gaan verbouwen en dan kom je bij ons terecht voor tekeningen. Gemiddeld krijgen we zo'n 35 aanvragen per dag binnen. Als ik heel erg mijn best doe en alles meezit ( dat zit het nooit) kan ik er zo'n 8 op een dag verwerken. (Meestal zit ik rond de 5) Soms is het digiitaal maar vaak moet je de tekeningen nog zelf digitaliseren en daar gaat veel werk in zitten. Het wordt nu allemaal door een derde partij gedigitaliseerd maar dat duurt nog wel even.

Hetzelfde geld voor mijn collega's en de een is wat meer administratie onderlegd dan de ander maw de een is professor chaos en ik ben professor neuroot. Chaos vliegt her en der door de binnengekomen mails ( ipv beginnen bij de oudste mail)  zodat ik niet meer weet wat wel en niet in behandeling is en ik ( en mijn collega's) ben diegene die dan orde in de chaos probeert te scheppen. Afgelopen week bleek dat ik niet de enige ben die zich irriteert aan professor chaos. 

Een van mijn collega had gevraagd of chaos aub de mails waarmee ze NIET aan de gang was gegaan weer op ongelezen kon zetten. Hierdoor hoeft de rest van ons niet eerst na te kijken of de klant al wel of niet antwoord heeft gehad. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Chaos heeft heel veel kennis maar ordelijk werken is niet een van haar sterkste eigenschappen. Chaos zegt dat het postregister ( waar we alle vragen in noteren) het referentie kader is maar wanneer je niet weet of een mail uberhaupt wel is gelezen dan komt er een kink in de kabel) Dit is een heikelpunt maar het zal altijd een chaospuntje blijven. 

Wat ik ook heb proberen te regelen is het plaatsen van een plafondventilator in mijn woonkamer en dat is helaas niet gelukt. Er bleek geen bevestigingspunt in de contactdoos te zitten die in het plafond zat. Wat zeg ik, er zat niet eens een contactdoos voor de elektra in het plafond. De klusjesman is onverrichter zaken weer vertrokken, hij gaat het met zijn collega's overleggen. Missschien een rond stuk hout tegen het plafond plaatsen en dan de ventilator....Ik was niet eens verrast, de vorige eigenaar verbaasd mij elke keer weer met werkzaamheden uit het verleden die alleen voor het oog goed in elkaar zitten maar als je verder kijkt.

We hadden weer een schrikmoment met mijn vader maar dat liep gelukkig met een sisser af. Hij mocht gelukkig dezelde dag weer uit het ziekenhuis vertrekken. Toch raakt me dat weer. 

Plotsklaps kregen we te horen, de bieb mag weer open mag maar onder zeer strikte voorwaarden. De afgelopen week zijn we dus als een gek alles in orde aan het maken en afgelopen donderdag was het dan zover. Complete chaos omdat de regels die de overheid aan ons oplegde veel te bizar waren, gelukkig had men dat in de gaten en de gezondheidscheck die voor de meeste oponthoud zorgde werd direct afgeschaft. 

Leg mij maar eens uit, wel toestemming geven om een koningsfeest met 10.000 mensen  organiseren maar  geen 50 mensen in een bibliotheek met 3 verdiepingen die een boek mogen uitzoeken. Ik wil me best aan de regels houden maar de logica mbt die regels is de afgelopen 3 maanden ver te zoeken. 

De extra (vroege) aflossing voor wat betreft mijn hypotheek is ook al gedaan en als het goed is ga ik per 1 juli  zo'n 15 euro minder voor mijn hypotheek betalen. Dat is weer mooi meegenomen. ( dat is zo'n 90 euro winst dit jaar)

Ook heb ik een heerlijke hemelvaart gehad, het was een spaarzame mooie droge en zonnige dag en ik was samen met mijn ouders bij mijn broer uitgenodigd. Heerlijk gegeten, geluierd en in de zon gezeten. Genieten! 

Er zijn nog veel meer andere 'dingen' gebeurt en dat zijn de redenen waardoor ik even een stapje terug deed. Een vol hoofd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten