woensdag 9 september 2020

Soms heb je het gewoon ff niet

 De afgelopen week zijn er de heke tijd van die kleine dingen die mis gaan, dat er af en toe wat fout gaat dat accepteer ik maar nu al een hele week. Hier volgt een klein aantal;

De dop van de melkpak scheurt halverwege af. Ik hou alleen nog maar  het lipje vast maar schenken is nu onmogelijk maar met wat grof snijwerk lukt het alsnog om het gat groot genoeg te maken om fatsoenlijk melk te kunnen inschenken.

De opschuimer besluit ineens dat de hoeveelheid die ik er normaal ingooi teveel is en tuft er vanalles uit, gevolg een grote smeerboel. ( of heb ik er toch teveel ingegooid) 

Tijdens het afwassen zie ik niet dat er een glas vol met water op het aanrecht staat en wanneer ik deze te ruw oppak klotst het water over de rand zo op de vloer. Vloer dweilen.

Het koken van eieren gaat ook de mist in, op onverklaarbare wijze ontploft er een en heb ik ineens een raar gepocheerd ei erin liggen. De rest van de eieren zijn nu bedekt met witte sh*t. Het rare is dat het ook nog eens vast plakt aan de andere eieren. 

Tijdens het snijen van kipfilet besluit ik blijkbaar dat het op de grond beter staat. Ik sta er een beetje verdwaasd naar te kijken. Knudde! Nou ja, goed spoelen en hups, kan wel. (ahum)

Ik herhaal bovenstaand de gehele week met diverse etenswaren. Zucht!

Planten water geven betekent deze week, erover, ernaast en hoe krijg ik het voor elkaar eronder met andere woorden overal behalve waar het moet.

Op zoek in de vriezer naar etenswaren die ik de week ervoor heb opgegeten. 

De was van de lijn halen en meer dan de helft op de vloer van het balkon gooien in een ......plas water dat nog niet helemaal was verdwenen na een regenbui.

Een cracker smeren die vervolgens op de grond beland...op zijn kop. 

Op het werk koffie willen maken en realiseren dat het pak melk wat ik had willen meenemen nu thuis op het aanrecht staat en dat deze aan het eind van de dag niet meer goed is na een hele dag buiten de koelkast gebivakeerd te hebben. (Poedermelk uit de automaat is zo goor vandaar dat pak melk)

En vandaag is weer die tijd van de maand aangebroken. Ohhhh dat verklaart een hoop. Welkom in de wereld van PMS. (en dat is nog maar een klein onderdeeltje ervan)

4 opmerkingen:

  1. Vervelend al die tegenvallers! Maar fijn dat je nu een verklaring hebt gevonden ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat minstens 1 x per maand dat ik morgens al wakker word en dat het de hele dag misgaat. Ligt niet aan PMS ;) maar vervelend is het toch. Het liefst wil ik dan weer in bed kruipen en deze dag snel vergeten. Op zulke dagen is het niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk is het en het ging maar door. Ook ik wil dat het liefst weer in bed kruipen maar helaas...gelijk heb je soms is het niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen