woensdag 8 juli 2020

Klussen

Komende zomer wordt de achterzijde van het gebouw gedaan, alles wordt geschilderd en als bewoner mag je zelf beslissen wat je als eventuele extra werkzaamheden wil laten doen.

Ik heb gekozen voor een nieuw slot op mijn achterdeur, het enige raampje wat nog geen dubbele beglazing heeft te vervangen en een isolerend paneel.

Net de offerte ontvangen via de mail en ik moet €765 bijbetalen. Als VVE moeten we op de centjes letten en daarom hebben we voor deze optie gekozen zodat de bewoners zelf kunnen beslissen wat geef ik wel uit en wat niet.

Er zit al enige tijd dubbele beglazing bij mij aan de achterzijde maar het geheel moest echt geschilderd worden. Dat gebeurt nu op kosten van de VVE. Het wordt donkerblauw, we gaan van groen naar donkerbkauw. Dat is ons allen uitstekend bevallen met de voorzijde want die ziet er zeer mooi uit.

Er moest echt een nieuw slot op de achterdeur want die heeft zoveel speling en is bovendien erg oud maw hoog tijd om die te vervangen. Het is dus maar goed dat ik niet op vakantie ga (ook geen behoefte aan in deze vreemde tijd) daardoor kan ik daar mijn geld aan spenderen. Weer een kleine verbetering aan het complex en aan mijn huisje.

Als we dit hebben gedaan zijn een aantal grootte en dure klussen gedaan. De voorzijde is 2 jaar geleden aangepakt (kosten €35.000) evenals het vervangen van de liggende riolering in de gezamelijke ruimte. (kosten zo'n €20.000) We hebben in 2019 gespaard en weer het potje gevuld en nu is de achterzijde aan de beurt. (kosten zo'n €25.000)

De enige grote en zeer dure klus die ons dan nog te wachten staat zijn de standleidingen. Die pakken we aan op het moment dat het moet en ondertussen sparen we en komen de wat kleinere klussen aan de beurt. Het gebouw is uit 1955 dus de standleidingen zitten er in de komende jaren aan te komen. Hoe of wat we gaan doen mbt de standleidingen weten we nog niet, laten we de binnenzijde coaten of vervangen we alles, geen idee.  Nu eerst maar eens de achterzijde en dan weer de hand op de VVE knip zodat het spaarpotje weer redelijk gevuld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten