zaterdag 25 april 2020

(Bijna) Gratis

Afgelopen zaterdag ging ik zoals gewoonlijk naar de markt om fruit e.d. te halen voor mij en mijn ouders. Dit keer wilde ik ook weet wat gemengde noten halen en ik kon dan ook  bij de desbetreffende kraam  de laatste sticker in mijn vaste-klant-boekje plakken.

'Wilt u het nu al gebruiken, mevrouw'. Ik had thuis al gekeken wat ik kon krijgen en meldde dat ik de gratis pinda's wel wilde hebben. Ze pakte de pinda's in en vroeg welke rijstwafels ik wilde. Nee, die hoefde ik niet ik had immers mijn keuze voor de pinda's al gemaakt. 'Nee, u krijgt alles wat op de kaart staat'

Zak pinda's, zak rijstwafels en 2 zakjes met kruiden die ik mocht uitkiezen. Ik stond haar met grote ogen aan te kijken. 'Alles op de gratis kaart' vroeg ik nog een keer voor de zekerheid. Ze knikte, alles.

Ik had dus een zak vers gebrande pinda's, een zak riijstwafels en 2 zakjes kruiden. Ik koos voor rozemarijn en kurkema. Die werden in een klein puntzakje geschept en meegegeven. De kruiden had ik net nodig en de pinda's komen altijd wel op. De rijstwafels geef ik weg aan mijn ouders dus dat zjt oom wel goed.

Even lager kwam ik bij een dumpkraam waar toetjes werden verkocht voor bijna niets. 3 grote bakken tompoece da.nio voor 1 euro 6 griekse yoghurt toetjes van
Oi.kos. ze waren bijna aan de datum 29 april maar dat blijft nog wel even goed. Ook de tompoece smaak geef ik aan mijn ouders, vinden ze heerlijk. Normaal halen ze dit zelf wel maar nu met de corona durft mijn moeder niet zo goed de drukte van de markt op te zoeken. Ik ga dus heel vroeg en sla mijn slag.

Al met al een geslaagd marktbezoekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten