dinsdag 7 april 2020

Belastingaangifte

Ik had al een mail gestuurd naar mijn financieel expert  voor het maken van een afspraak voor de 'intelligente lockdown' maar geen reactie gekregen. Daarna had ik er nog een gestuurd maar weer geen reactie.

Hij is nogal een wereldreiziger dus het kan maar zo zijn dat meneer ergens vast zit in een vreemd ver land en dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan mij te mailen dat het nu even niet kan. Maar goed, die aangifte moet wel opgestuurd worden.

Ik zat vorig jaar al te twijfelen of ik het niet zelf zou kunnen. Nu heeft het universum blijkbaar besloten dat ik het toch maar zelf moet doen dus wat ga ik vandaag doen. Ja, goed geraden ik ga de belastingaangifte invullen. Aangezien vrijwel alles al ingevuld staat is het hopelijk alleen een kwestie van nakijken eventueel beetje corrigeren en opsturen. Ik ga het doen!

Oke dan. Ik denk dat ik redelijk voor elkaar heb. Ik dacht eerst dat is een makkie tot een van de laatste vragen. Ik kwam er niet goed uit dus ik heb maar hetzelfde als vorig jaar gedaan. Het was blijkbaar toen ook niet nodig om dat in te vullen dus dat heb ik nu ook maar niet gedaan. Als ik het goed heb gezien moest ik €46 bij betalen maar dat zit onder de drempel dus dat wordt niets bijbetalen. Vorig jaar was het net over de betalingsdrempel en moest ik €57 bijbetalen.

Ik heb het nog niet weggestuurd maar nogmaals mijn financieel adviseur gemaild of hij het wil controleren. Mocht hij niet reageren stuur ik het volgende week alsnog weg en dan maar hopen dat ik alles correct heb ingevuld. Ik vindt het toch wel doodeng.

2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan!
    Ik heb het één keer laten doen en toen ik de aangifte later nog eens goed nakeek zaten er zoveel fouten in dat ik bedacht dat gewoon zelf te doen, eigenwijs als ik er ben.
    Tot nu toe gaat het altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bleek uiteindelijk toch iets meer...knudde. In 2021 toch maar weer even laten checken

      Verwijderen