zondag 16 juni 2019

Lekkage

Gisteren was ik fanatiek bezig de toiletruimte schoon te maken toen ik tot mijn stomme verbazing, zwarte schimmel zag in het linkerhoekje van het plafond. Aan de kleur te beoordelen zat het er al even, ik veegde het weg en dacht na over de consequenties. Dit betekent lekkage, wel verdorie dat kan er ook nog wel bij. Ik heb hier zo geen zin in. Waar zou dat vandaag komen, ik kan het wel wegvegen maar negeren kan ik het natuurlijk niet. Het schimmel wegvegen betekent niet dat de lekkage is opgelost....zucht.

Aangezien ik nou niet zo even 1-2-3 een klusjesman klaar heb staan besloot ik eerst maar eens achter het telefoonnummer aan te gaan van een bevriende kennis van mijn ouders. Hij klust her en der wat bij en wie weet kan hij het misschien doen of weet hij iemand anders die dit voor mij kan doen. Ik ben niet bang om e.a. zelf te doen maar om een plafond er zelf uit te halen is toch wel even weer totaal wat anders. Ik zal hem maandag maar eens even appen om te vragen wat de ik het beste kan doen.

Het enige wat ik niet hoop is dat het de standleiding van de gehele rij in ons appartementen complex betreft want dan ben ik verder van huis. Als dat het geval is moet alles worden gesloopt, gatverdamme. Ik loop op de zaken vooruit eerst maar eens informeren bij de bevriende kennis van mijn ouders. Dit is de eerste keer dat ik zoiets moet aanpakken, juist voor deze dingen was ik zo bang en daarom heb ik destijds zo lang lopen aarzelen om een huis/appartement te kopen.

Ik heb al e.a. meegemaakt dus helemaal onbekend ben ik niet met kluswerkzaamheden maar al die 'dingen' liepen met een sisser af. De verstopping in de douche werd er uitgezogen en kostte me niet zo heel veel, het werkelijk foei-lelijke gat in de deur door een niet meer nodig zijnde kattenluik heb ik zelf opgelost. Het expansievat van de boiler die niet meer goed werkte werd vervangen, de kruipruimte werd al geisoleerd, het enkel glas werd vervangen maar een plafond eruit halen is toch even andere koek.

Eerst maar eens de reactie van de kennis afwachten komende maandag. Ik zal ook even rondvragen bij mijn collega's misschien hebben die ook nog wat namen van klusjesmannen/vrouwen die bij hun al werkzaamheden hebben verricht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten