dinsdag 26 december 2017

Kerst en oeps !

Eerste kerstdag was een dag van niets doen, net zoals ik nu de tweede kerstdag door slenter. Ik reed s'avonds naar mijn ouders om ze op te halen want ik had een tafel geboekt bij een 'vreetschuur'. Tijdens het reserveren had ik gevraagd of we niet in de grote zaal konden worden neergezet omdat ik met twee ouderen die tevens doof zijn, waarvan er een dat niet wil toegeven zou komen. Ze hadden netjes een plaatsje vrij gehouden in de veel kleinere serre dus dat was fantastisch. Ik zeg nu wel heel oneerbiedig vreetschuur maar het eten was helemaal top hoor!

We konden gemakkelijk parkeren, na wat heen en weer gemopper in de auto over waar en hoe precies de auto werd neergezet gingen we naar binnen. Aangezien we vorig jaar hier ook geweest waren hoefden we geen uitleg en gingen we gelijk van start. Eerst ik en mijn moeder en toen mijn vader op stap ging om op eten te jagen moest ik ook nog even mee om zeker te weten dat hij wist waar we zaten. (hij heeft dan alleen eten in z'n kop en let niet op z'n omgeving dus dan wil hij nog wel eens verkeerd lopen) Het ging echter allemaal goed. Heerlijk gegeten maar wij zijn nogal snelle eters en niet zulke praters dus ik had van tevoren al gezegd, we gaan hier op z'n minst 1,5 uur zitten en daarna zien we wel verder dus doe maar langzaam aan.

We dribbelden een paar keer heen en weer, vlees, vis, bami, nasi, diverse soorten groentes, er was van alles wat en het was allemaal heerlijk. De toetjes waren ook heerlijk, twee grote chocolade watervallen en ga zo maar door. Ik sloot af met een cappuccino of iets wat daarvoor doorging, ongelofelijk sterk dus ik stuiterde van de caffeine bijna naar huis toe, was maar goed ook want ik zat zo vol dat ik er sloom van werd.

Eerst maar eens mijn ouders droppen en dan naar  mijn eigen huisje. Op de weg daar na toe seinde een auto met zijn koplampen naar mij. Ik had toch echt de lampen aan, wat zeurde die vent toch. Ik had toch niet mijn grote verlichting per ongeluk aan laten staan. Nee, dat was het ook niet. Eenmaal thuis aangekomen ging ik toch maar eens op onderzoek uit en wat bleek, er is een koplamp kapot, ik was met 1 lamp over donkere landweggetjes naar huis gereden. Ik kreeg bijna een hartverzakking, geen wonder dat ik elke keer de grote koplampen (bleek er dus maar 1 te zijn) aan moest doen, er was er een kapot.

Aangezien ik komend weekend ook weer met mijn ouders op stap ga in het donker ga ik morgen eerst maar eens naar een garage om de lamp te laten vervangen. Ik kan wel proberen dit zelf te doen maar zo'n lamp heb ik gewoonweg niet en om zoiets zelf te doen ben ik niet gewend. Ik zal wel proberen om mee te kijken als ze het (hopelijk) even vervangen zodat ik eventueel de volgende zelf kan doen. Gelukkig zijn we heelhuids thuis gekomen en zijn er geen ongelukken gebeurt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten