woensdag 20 december 2017

Interieur veranderen

Dit jaar en volgend jaar wil ik mijn interieur aanpassen, sommige dingen zoals de bank zijn aan vervanging toe en ik ben her en der al aan het rond neuzen. De aankopen zullen worden gekocht van mijn gespaarde centjes die speciaal hiervoor apart zijn gezet.

Inmiddels heb ik mijn eerste aankoop binnen en ik ben er zeer mee in mijn nopjes. Het is een hele kleine salontafel of eigenlijk meer een bijzettafeltje maar een grotere wil ik niet meer. De grootte witte salontafel staat inmiddels voor een klein bedragje op marktplaats om te kijken of ik die nog kwijtraak. Ik had een duurdere versie van wat ik zocht al gevonden maar vandaag liep ik tegen een goedkopere maar net zo'mooie versie aan, dat scheelde me maar liefst 150 euro omdat deze ook nog eens in de aanbieding bleek te zijn.

Afbeeldingsresultaat voor kleine bijzettafel gietijzeren kleur
De mijne is grijs van onderen en een fractie lager.


Ik ging eigenlijk voor een nieuwe bank, die ik ook heb gevonden maar daar wil ik nog een nachtje over slapen en als ik hem morgen nog steeds wil dan neem ik hem. Ik wil de knoop nu wel eens doorhakken. Ik ben al een half jaar aan het wikken en wegen, wel de goede bank maar te lomp, verkeerde stof, te groot, te klein, te duur en ga zo maar door.

Deze was in de aanbieding, in mijn kleur, mijn breedte en er zat een klein formaat hocker bij, deze moet ik er weliswaar wel bij kopen maar dan nog zit alles binnen het budget. Ik zit er ook over te denken om hem voor 5 jaar te laten behandelen met een speciaal soort stofje waardoor er minder vlekken op zouden komen, tevens heb ik dan ook gedurende 5 jaar garantie dat als er wat mee gebeurt, wat dan ook, vlekken, scheuren en ga zo maar dat het 'gratis' wordt hersteld.

Normaal denk ik daar niet aan maar in dit geval denk ik dat het verstandig is omdat het in mijn ogen een gevoelige stof is. De verkoopster claimde van niet maar toch, misschien komt dat ook omdat ik nog nooit in een echte meubelzaak een bank heb gekocht. Het interesseert mij niet zo heel veel waar de bank vandaan komt als hij maar lekker zit. Dit wordt de eerste keer bij een 'echte meubelzaak'  en ik heb dan het gevoel dat ik er wat zuiniger op moet zijn. (vreemd, ik weet het maar toch)

Maar de eerste echte verandering is zichtbaar, kleinere tafel betekent enorm veel extra ruimte in de woonkamer en terwijl ik dit zit te typen en elke keer het tafeltje bekijk hoe tevredener ik ben met de aankoop zowel qua prijs als formaat en kleur. Toppie ! in het geval van het tafeltje is geduld definitief een schone zaak. (en een voordeliger zaak)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten