donderdag 14 september 2017

Weer aan het werk

De eerste week is al weer bijna voorbij. Wederom heb ik me voorgenomen om het na de vakantie anders aan te doen. Me minder druk te maken over dingen die ik niet kan beinvloeden....heel leuk maar je moet het maar wel even doen. Minder koffie te halen in het cafe, ondanks het feit dat deze duizendmaal lekkerder is dan de automatendrap die we 'gratis' kunnen halen.(ik betaal daar een vast bedrag per maand voor en het is niet om te zuipen)  Koffie halen in het cafe is toch elke keer weer €1,10 die je uitgeeft. (personeelskorting) Dit heeft een naam maar die ben ik vergeten...verborgen uitgaven?

Deze week is dat redelijk gegaan. Ik heb tot nu toe maar 1 keer cappuccino gehaald en voor de rest mezelf tevreden gesteld met thee. (drink ik alleen op het werk) Ook was er een situatie waarin ik voor een oplossing had kunnen zorgen maar dan zou ik ene gat met het zand van het andere gat vullen en laat ik dan nu net niet meer willen dus.....stug doorgaan, blik op oneindig. (heel moeilijk maar soms moet je jezelf in bescherming nemen anders loop ik zo weer tegen mijn eigen gebouwde muur aan)

Ik had me ook voor genomen om minder te piekeren. Hier heb ik het al eerder overgehad en ik ben daar heel goed. Het ging welgeteld 1 dag goed. De 2e dag verknalde een mevrouw die werkelijk 1 minuut voor sluitingstijd nog van alles wilde weten (en ja ik weet het, het is dan officieel nog werktijd maar kom op zeg, ze was de laatste in het gebouw en ze flikt dit vaker) Dus ik geef toe, ik was geirriteerd. Zo ik heb het gezegd. Ik heb haar gewoon geholpen maar ongetwijfeld heeft ze gevoeld dat ik geirriteerd was. Nu spookt dat gesprek constant door mijn hoofd, wat had ik anders moeten doen, wat had ik kunnen zeggen en ga zo maar door. (daar schijnen meerdere vrouwen last van te hebben)

Ik had voor de vakantie al eens op internet gekeken hoe je dit kunt aanpakken en besloot om uit te proberen of de suggestie van het opschrijven mij bevalt. Ik heb dus een mooie 'journal' gekocht en van mezelf mag ik daar alle onzinnig gedachtes in opschrijven. Hoe vreemd ze ook mogen zijn, ik ga het voortaan opschrijven. Hopelijk helpt dit om die gedachtes eruit te halen. De reden dat ik juist dat boekje kocht was de tekst die erop stond 'No matter how great the idea it all started with a weird notion'. Wie weet komt er nog een geweldig idee uit voort. Who knows.

Ik moet nog even weer in het ritme komen of liever gezegd eigenlijk niet maar in ieder geval weer het ritme van vroeg opstaan, rust & regelmaat. Het andere wat ik wil doen is toch een soort lijstje maken van de dingen die ik wil doen anders blijven ze liggen.Ik noem het mijn wishlist.  Deze staat inmiddels in mijn telefoon en het kan van alles zijn. Er staat momenteel bijvoorbeeld op, nieuwe wc bril kopen, lijst met alle informatie afmaken igv overlijden (macaber maar noodzakelijk), het kopen van een 'journal' (inmiddels gedaan) en een kralenboompje maken. (priegelwerk maar ik wil er een keer eentje maken)

Het doet mij goed om die dingen vast te zetten, dat wil niet zeggen dat ik mezelf druk opleg om ze ook te doen maar het geeft mij houvast.

1 opmerking: