zaterdag 20 mei 2017

Groene Vingers

Laat ik het gelijk maar zeggen, ik heb ze niet. Zo dat is er dan alvast uit. Ik krijg het nog voor elkaar om een cactus te laten sterven van de dorst. Dus om nu te zeggen dat ik  heel veel planten in huis heb, nee. Ik probeer wel van alles maar het komt nooit helemaal tot z'n recht. Het kweken van rare groentes lukt dan wel redelijk maar groene vingers, nee helaas. Ik doe maar wat en dat vindt ik leuk genoeg.

De moestuintjes van de groot-gutter zijn dan ook vrijwel allemaal mislukt maar op de een of andere manier knallen de peultjes fier de hoogte in. Het was dan ook tijd om ze te verpoten. De spinazie en de goudsbloem krijgen van mij nog een kans. (ik had ze redelijk maar ja, ....vergeten water te geven dus, diepe ellende) Toch heb ik ook die verpoot en de rest met biobakje (zonder plastic naambordje) en al in de jungle achter mijn huis weggegooid. Mochten deze kruiden het toch nog gaan redden dan zijn het dille, tuinkers en thijm die daar dan in het 'wild' groeien. Ze hebben afgelopen dagen in ieder geval wel het water gehad dat ze van mij niet zouden krijgen.

Het verpoten deed ik in de schuur en dat was maar goed ook. Doffe ellende, overal potgrond en tot overmaat van ramp knalde de pot met daarin de op intensive care liggende goudsbloemen ook nog op de grond. Ik begon met 5 plantjes, het zijn er nu 3 en of die het redden ! Nou ja, plantjes, groene dingetjes zijn het. Als je zou zeggen dat is gras geloof ik het ook gelijk.

Ondanks het feit dat  vorig jaar de geraniums het heel goed deden op mijn balkon heb ik nu wat anders, petunia's. Ik moet eerlijk bekennen, heb eerst op g.oogle gekeken om eens te zien wat voor een planten ik mooi vond. (en ik wilde geen flater slaan bij de tuinder) Ik wil ook zo'n mooi grote bos op mijn balkon hebben hangen. Eenmaal in het mini tuincentrum aangekomen kocht ik er 6 met daarbij 2 campanula's. Kunnen deze twee soorten bij elkaar, geen idee, interesseert me ook helemaal niet. Ik vond ze mooi bij elkaar passen, we zullen zien. Als ik ze maar water blijf geven moet ik toch een heel eind komen.

De plantenbakken had ik vorig netjes schoongemaakt en weggezet in de schuur dus daar had ik geen kosten aan. Ik kon echter nergens de hydro korrels meer vinden dus ik heb even achter in de jungle een aantal stenen gezocht om op de bodems van de bakken neer te leggen. Dit is goed voor de drainage. (technisch he)

Al met al heb ik €12 euro besteed en nu hoop ik een mooie bos bloemen te krijgen. De eerste stap is in ieder geval gezet, ze hangen nu en zijn voorzien van een eerste keer water. Als het een beetje meezit dan geniet ik voor het luttele bedrag van €12 euro een hele zomer van mooie bloemekes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten