zaterdag 10 september 2016

De kluslijst (die niet werd gedaan)

Er is werkelijk niets van terecht gekomen van die hele kluslijst...nou ja. Het recycle gedeelte staat er, 3 boxen van de I.kea en dat was het dan. Niet dat ik niet wilde maar het lukte gewoon weg niet, het zat me allemaal niet mee. Gelijk in de eerste week van mijn vakantie op zoek gegaan naar gordijnen. Ik kwam wel wat tegen maar niet iets dat me gelijk deed overgaan tot een aankoop dus....niets gekocht. Ik hik ook een beetje tegen het feit aan dat ik het zelf moet opmeten, volgens een verkoopster van de Kwan.tum is het een kwestie van simpel de rails opmeten. Ik ken mezelf natuurlijk, dat gaat niet goed en waarschijnlijk eindig ik ermee dat het tekort is in zowel lengte als breedte. Ik zal toch moeten, de gordijnen die er nu hangen zijn oke maar het zijn transparante gordijnen en ik wilde gordijnen waar je niet door heen kunt kijken. Ik heb een grijs/wit interieur en weet niet goed wat voor een gordijnen ik nu precies wil. Ik ben echt zo'n twijfeltutje.

Ik wilde tevens een begin maken met het houtwerk in de woning zelf maar het weer was zo goed dat er welgeteld maar gedurende 1 dag dat het regende werd geverfd. Ik kan er nog niet over uit. Ik heb gewoon 3 weken mooi weer gehad en dat in Nederland. Nu zou je mogen verwachten dat ik dan een beetje bijgekleurd was maar nee, ik zit in die verdomde hete zon een boek te lezen, val in slaap in de zon, ben zo rood als een kreeft om vervolgens gedurende de nacht weer te verbleken. Ach, wel een mooi excuus om niet te verven, te mooi weer. (zo'n zin had ik ook weer niet)

De kast in de massagekamer is er ook niet van gekomen, heb her en der rondgekeken, ook bij I.kea maar er was niets dat mij kon bekoren. De kleur was niet goed, hij was niet hoog genoeg, niet breed genoeg, te breed, niet genoeg planken, te veel planken en dan ook nog vaste enz. (zoals ik al zei, twijfeltutje) Ik ga het denk ik via internet maar eens proberen.

De schuur is wel aangepakt maar niet zoals ik dat wilde, de open kasten die ik wilde waren in de aanbieding maar toen ik eenmaal in de bouwmarkt stond vond ik ze te breed. Het waren kasten van 45 cm breed en ik wilde 40 cm breed. Ik weet niet wie het voorbeeld daar in die winkel in elkaar had gezet maar dat gaf mij geen vertrouwen op een goede afloop in mijn schuur, wat een wankel scharminkel. Het is op zich geen ramp, dit soort open kasten voor in de schuur zijn regelmatig in de aanbieding dus dat komt nog wel. Het gaf mij echter wel een excuus om eens goed te kijken naar wat ik allemaal kon wegdoen in de schuur. Ik heb een middag besteedt aan het bekijken van de 'troep' en een ochtendje aan het wegbrengen van deze 'troep' naar het grofvuil. De dag daarop nog enkele restanten via de plaatselijke weggeefhoek op facebook weggegeven en de schuur is een stuk groter geworden.

De kluslijst is niet helemaal afgewerkt op de manier zoals ik dat wilde maar weet je, het interesseert me ook niet. Het is zoals het is en het komt allemaal vanzelf wel voor elkaar. De ene keer zit het mee de andere keer zit het tegen, de lijst komt vanzelf wel af.

2 opmerkingen:

  1. Hai, ik vond zelf gordijnen opmeten ook zo spannend en toch is het helemaal goed gekomen :-)
    Dit is hoe ik het deed.

    De lengte van de rails is natuurlijk dezelfde lengte als die van de vensterbank, (ofwel de ruimte tussen de muren waar de vensterbank tussen zit) die wel makkelijk meetbaar is.
    Nadat ik de breedte van muur tot muur opgemeten had én de hoogte van plafond tot op de vensterbank. Heb ik even gewacht en heb ik het weer opgemeten. Zodat ik zeker wist dat ik dezelfde maat te pakken had.

    Daarna naar de H.ema en aan de verkoopster in de winkel uitgelegd dat dit de 'binnenmaten' waren en zij de plooi-, en de zoomlengte uit mocht rekenen. Ik hoefde alleen nog te beslissen of ik ze op of over de vensterbank wilde hebben.

    Ik denk dat een K.wantum hier toch ook wel ervaring mee heeft?
    Of stap eens vrijblijvend een (Turks-)naaiatelier binnen en vraag hoeveel stof je nodig hebt om gordijnen te maken bij de lengte en de breedte die jij aangeeft.

    Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent, anders hoor ik het wel. Groetjes, Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thx, dat heb je zeker. Ik ga dit zeker een keer proberen, heb wat op het oog maar twijfel nog. Zo moet het toch lukken dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen