zaterdag 2 april 2016

Schilderen deel II

Nou, ja toch maar even een update over mijn schilderkunsten. Het eerste gedeelte zit erop, omdat het houtwerk me dusdanig hoofdbrekens oplevert besloten dit dan maar in gedeeltes te doen. (ik moest verdikkeme 4 lagen erop smeren voordat ik ook maar enigszins tevreden was) De muur (2 lagen) ziet er echter zeer mooi uit, het was even wennen met het zeer contrasterende witte houtwerk maar nu ik het gewend ben moet ik zeggen...whoaaa dat is mooi geworden. (VT wonen gevoel) Ik zie alleen enorm op tegen de rest, ik heb mezelf voorgenomen eerst maar eens alles te schuren, dan heb ik dat al gedaan en dat kan ik mooi in stukkies doen.

Elke keer wat schuren dan komt het vanzelf wel een keer klaar. Ik ben dus op een strategische plaats gestopt met het schilderen van het houtwerk. Ik zag het niet meer zitten en ik had ook geen tijd meer door die verdomde 4 lagen die erop moesten want anders kwam de grijze kleur er weer door heen. Ik heb nog wat daagjes vrij met Pinksteren en dan hoop ik een heel eind te komen met het schuren, het schilderen komt daarna dan wel. (misschien heb ik dit jaar wel altijd vrij mocht ik worden ontslagen....zucht...sorry even weer zo'n donkere gedachte er tussendoor)

Ik heb via een collega ook een 'mannetje' kunnen regelen voor het erin zetten van mijn nieuwe binnendeur, haar vader is aannemer geweest en helaas ook met een reorganisatie eruit gevlogen. Hij doet nu her en der wat klusjes, hij heeft oa meegeholpen met de verbouwing in haar nieuwe huis, dus ik weet wat hij kan. Hij is bovendien een stuk goedkoper dan die dure 'service' die de bouwmarkt had.

Als het goed is wordt as woensdag mijn nieuwe deur bezorgd. Ik zal eerst even de bezorging afwachten voordat ik een afspraak maak vwb het erin zetten van die deur. Ik wil eerst even kijken of alles in orde is met de deur & glaswerk. Ik heb namelijk al vaker wat besteld en dan kwam het niet compleet aan, verkeerde kleur, grootte, formaat, kapot, niet voor mij bestemd, rond ipv vierkant, je kunt het zo gek niet noemen of ik heb het meegemaakt. Ik kijk dus nergens meer van op. Wanneer ik iets bestel op internet gaat er altijd wat fout.

2 opmerkingen:

  1. Jammer zeg dat het dekkend verven niet lukt. Ik heb er ook zo'n hekel aan, bleh.

    jammer van die sombere gedachte tussendoor, misschien wel helemaal niet nodig,en mag je gewoon blijven omdat ze hartstikke tevreden zijn met je. Je doet toch je best?

    laat je niet gek maken door de dingen die je 'aanneemt', omdat je denkt dat ze gaan gebeuren. Maar dat weet je nog helemaal niet (toch?) en toch ga je je alvast zorgen maken.

    Ik weet er zelf alles van hoor, ik ben net zo, alleen heb ik geleerd bij de psycholoog om niet uit te gaan van aannames, maar deze te onderzoeken op waarheid. En als ik dan weet, gebaseerd op feiten wat de situatie is, er dan naar handelen. Een beetje zoals jij doet met de deur. je neemt (terecht) pas de volgende stap als de deur binnen is en maakt je daar nu nog geen zorgen over.

    Groetjes en succes met schuren en schilderen :-)
    Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen