woensdag 6 april 2016

Geen gat

De deur is gearriveerd, gisteravond kreeg ik een sms met de mededeling dat de deur tussen 16.00 en 18.00 zou worden geleverd. Ik kreeg het acuut Spaans benauwd en ik zal je vertellen waarom. Ik had de deur besteld maar was alles wel goed gegaan, had ik wel melkglas besteld want op de bestelbon stond matglas. Ik had toch echt tegen de dame gezegd net zoals het voorbeeld uit de folder.

De goede man die mijn deur leverde en hem netjes in de gang neerzette (dat heb ik wel eens anders meegemaakt) was de deur nog niet uit of ik rukte bijna het karton van het glas af...even diep ademhalen en alles rustig doen. Straks zou het glas al knappen voordat het goed en wel in mijn mooie binnendeur zat (dat zou wel iets voor mij zijn)

Netjes het karton losgesneden en het beschermpapier verwijderd en gelukkig het bleek inderdaad wel om het juiste glas te gaan. De deur vervolgens uit de gang gedragen, bleek gelukkig niet al te zwaar, alhoewel na een paar meter werd die deur steeds zwaarder, even een snelle check dat er geen deuken enzovoort inzaten om vervolgens de deur netjes weg te zetten tegen de muur van mijn 'werk'kamer.

Glas er voorzichtig ook tegen aan gezet toen ik constateerde dat er verder geen gat in de deur zat. Ik vroeg me af of dit normaal is, tja ik heb immers nog nooit een deur besteld en er ook niet aan gedacht om dit te vragen. Het betekend dus dat ik nog op zoek moet naar een slotgat, insteekslot, sluitplaat en nieuwe scharnieren. Ik heb het allemaal opgezocht op internet want ik weet allemaal niet wat er in zo'n deur moet. Dat wordt dus een tripje naar de bouwmarkt dit weekend, zodat ik volgende week een afspraak kan maken met mijn 'mannetje om mijn nieuwe deur er in te hangen.



Het was weer een leermoment, ik had gedacht dat er op z'n minst al een gat inzat maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Nu ik erover nadenk, dat kan natuurlijk niet, elke deur moet worden afgehangen dus elke deur is op z'n eigen manier uniek en als je dan alles al gaat voorboren in de fabriek heb je kans dat het ea niet past. Nu kun je de deur aanpassen naar de maten die nodig zijn om hem goed af te hangen. Weer wat geleerd dus..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten