donderdag 18 februari 2016

Eerste offerte isoleren kruipruimte

Vandaag heb ik de eerste offerte ontvangen voor het isoleren van mijn kruipruimte. Ik had vorige week de stoute schoenen aangetrokken en de VVE gevraagd of zij hierin ook wat konden betekenen. De voorzitter meldde dat dit inderdaad tot de mogelijkheden behoort en dat ik de offertes maar tijdens de eerstvolgende vergadering mee moest nemen dan kon er over worden gestemd.

Nu ik de eerste offerte binnen heb hoop ik inderdaad dat er voor gestemd wordt, dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Als alle drie de ruimtes worden gedaan dan kost ons dat €632 euro incl. btw per ruimte. Als er tegen wordt gestemd en ik moet de kosten alleen dragen dan ben ik zo'n €1100 euro kwijt omdat er een startbedrag gerekend wordt.

De afgelopen dagen was het dus weer lekker koud met af en toe zeer strenge vorst (-9) en tijdens die dagen en nachten weet ik het zeker, deze klus gaat echt gebeuren dit jaar. Ik wil gewoon dat mijn woonkamer wat eerder warm wordt als ik de verwarming aanzet en wat langer warm blijft als ik deze lager zet.

Ik heb ook geinfomeerd wat voor een materiaalsoort er gebruikt gaat worden en dat was toch PUR schuim. Ik was daar niet zo happig op omdat ik alle akelige verhalen in de media heb gelezen dat mensen hier soms behoorlijk wat klachten van kunnen krijgen.

Nu is het zo dat mijn moeder terloops meldde dat bij hun ook PUR schuim is gebruikt en ik daar blijkbaar geen last van ondervonden heb tot nu toe. Toegegeven ik woon daar niet maar ik heb daar wel eens gelogeerd en er geen enkele hinder van ondervonden. Het is dus iets om over na te denken.

Ik plaats nog een oproep op de isolatie site maar nu wel met de mededeling dat er gemaild dient te worden voor het maken van een afspraak ivm mijn slechte bereikbaarheid. Op naar de volgende offerte zou ik zeggen.

2 opmerkingen:

  1. Idd de VVE. Las het dak kapot gaat betaal jij ook mee en idem als er opgehoogd gaat worden de leidingen vervangen. Een appartement is bijna hetzelfde als een huurhuis.
    Ik heb ook in een appartement gewoond, de firma Perfect schilderde daar. De kwaliteit was slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd hoe ze stemmen! Sowieso meerdere offertes opvragen, denk ik. Ik heb ook wat minder gehoord over PUR-schuim, maar dat kan ook zijn 'in vergelijking met', of in bepaalde situaties. Voor mijn huis zal het ms anders zijn dan voor jouw huis.

    BeantwoordenVerwijderen