woensdag 16 september 2015

Lummelen

Ik las net een blog waarvan de eigenaar lekker aan het lummelen was, oohh heerlijk toch. Eindelijk iemand die ook lekker lummelt. Ik kom regelmatig terug op mijn werk na mijn vaste vrije dag en dan wordt er steenvast gevraagd;

'Wat heb je allemaal gedaan'
Ik antwoordt regelmatig.'niets, nada, zippo en noppes'
'Oh, een lekkere pyjama dag'
'Nee, ik heb gewoon niets gedaan'

Dat snappen ze niet, blijkbaar MOET je tegenwoordig je vrije dag en/of uur, minuut helemaal vol plannen met allerlei 'taken'.

Een pyjama dag is vast en zeker ook heerlijk maar ik mag graag lummelen, ik noem dat ook wel rotzooien, je bent dan vreselijk 'druk' met helemaal niets. Je komt uit bed, pakt een ontbijtje, gaat onder de douche en na afloop bedenk je dan, he zal ik eens de douche gaan doen. Die wordt dan op z'n elfendertigste schoongemaakt om vervolgens een beetje te gaan 'rotzooien' in de keuken/woonkamer. Spulletjes op de goede plek opbergen, oh kijk daar ligt nog een envelop met inhoud die ik moet afhandelen, keuken/woonkamer wordt weer vergeten en de administratie wordt gedaan.  Koppie koffie tussendoor en dan is het warempel al weer lunchtijd.

Oh, verhip ik ga straks nog even langs mijn boek-aan-huis klantje om de grootletterboeken om te ruilen (vrijwilliger service van de bibliotheek aan ouderen die niet zo goed meer te been zijn) en dan volgt een bakkie leut bij pa & ma omdat die dan toch op de route terug liggen. Eenmaal thuis gekomen bedenk je dat je het toch wel heel druk hebt gehad en dat er nu niets meer gedaan hoeft te worden. Maar toch nog even bed en slaapkamer in orde maken, he dat boek heb ik bijna uit, hoe zou dat aflopen, ben toch wel nieuwsgierig, bed&slaapkamer verliezen het van het boek dat ik bijna uit heb. Boek is dan te mooi om weg te leggen en voor je het weet is er zoiets als avondeten dat toch klaar gemaakt moet worden omdat je anders later op de avond trek krijgt.

Een lummel dag is een dag waar je dingen neemt zoals ze komen of zoals je ze zelf uitkiest. Je doet/werkt wel wat maar het hoeft niet. Heerlijk niets moeten maar toch op een of andere manier veel doen maw rotzooien cq lummelen.

2 opmerkingen:

  1. :) ik lummel , jij lummelt, hij/zij lummelt enz
    lang leve een lummeldag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook grote fan van lummeldagen, heb nu vakantie, lummel wat af... ;)

    BeantwoordenVerwijderen