zondag 30 augustus 2015

Klusjes

Ik had het al aangekondigd, deze vakantie wilde ik gaan gebruiken om allerlei klusjes te gaan doen. De eerste week ben ik als een gek te keer gegaan, zo erg zelfs dat ik op een gegeven moment dacht, ben ik nu op vakantie of hoe zit dat.

De eerste vrije dag werd besteed aan het dichtplakken van isolatie materiaal die ik rondom de cv leidingen heb bevestigd, dit had ik al veel eerder gedaan maar er waren nog stukken die moesten worden dicht geplakt. Ik kwam een stuk tape tekort en er moet nog een klein stukje isolatie buis worden bevestigd wat ik hopelijk de komende week zal gaan doen.

Het stukje hout wat ik zal gaan gebruiken voor het dichtmaken van het kattenluikje werd geschilderd, geschuurd en nogmaals geschilderd. Ik vergat vervolgens de andere kant te schilderen dus die kan ik nog niet bevestigen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat met schroeven zal bevestigen of met constructielijm.

Dezelfde week werd ook de lekkage in de schuur verholpen, gelukkig was het enige wat ik daar hoefde te doen was toekijken en de mannen van koffie te voorzien.

Het blad van de salontafel werd geschuurd en twee keer in de white wash gezet waarna er twee lagen van lak volgden. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik dit zo laat of dat ik het nogmaals schuur en toch nog een laag white wash erover heen doe. Voorlopig laat ik het maar zo, kan ik altijd nog over beslissen.

De open haard heb ik  nu eindelijk in zijn definitieve kleur geschilderd en daar ben ik zeer tevreden over. De lichtgrijze kleur past zeer mooi in mijn interieur, ik ben nu alleen aan het twijfelen geraakt over de plank van de schoorsteenmantel, laat ik deze zwart of toch nog een andere kleur. Ik twijfel dus laat ik het maar zo, wel moet ik hem nog even een beetje bijwerken wat ik heb een aantal keren de onderkant van de 'plank' geraakt, gelukkig heb ik nog een blik zwarte verf staan dus dat moet geen probleem zijn. Ook dit is een klein klusje voor volgende week.

Het rolgordijn in mijn slaapkamer heb ik vervangen voor een verduisterende versie en dat merkte ik gelijk. Ik werd wat later wakker dan gewoonlijk.  Wat heb ik gezweet met dat werkje zeg, het liep me werkelijk met straaltjes langs het hoofd. Keukentrap op en af, nee het paste net niet, weer een klein stuk eraf zagen, ja nu past het maar liep het niet goed, het ging te stroef naar beneden en boven, toch nog iets eraf halen en ga zo maar door.  Nu loopt het als een tierelier alleen piept het, nou daar kan ik mee leven, ik zit niet de hele dag dat stomme ding omhoog en omlaag te doen dus dat heb ik maar zo gelaten. Misschien dat ik het euvel ooit nog eens vindt maar voorlopig, helemaal top.

De gaten die de vorige bewoner in de vloer had geboord naar de kruipruimte om daar alle kabels te verbergen heb ik dicht gemaakt met PUR schuim. De komende week zal ik deze netjes dicht smeren met muur vuller zodat je daar helemaal niets meer van ziet en merkt. Dat scheelt een hoop tocht. Als ik op de bank zat voelde ik de tocht gewoon. Ik had voor nood deze gaten dicht gepropt met watten maar dat was natuurlijk geen permanente oplossing. Al met al heb ik een drukke week gehad want ik heb ook nog 3 keer gesport en ben uit eten geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten