zaterdag 14 maart 2015

Snoei werkzaamheden

Toen ik afgelopen november hier kwam wonen wist ik dat de VVE een aantal jaren stil had gelegen maar nu heel langzaamaan weer actief werd. Ik woonde hier welgeteld 4 dagen toen er een vergadering kwam en het eerste punt van de agenda was het verhogen van de service kosten. Dat was een lekkere binnenkomer. Ik heb me onthouden van stemmen omdat ik werkelijk nog helemaal niets wist. Ik was de enige dus of ik nu wel of niet had voorgestemd, het had niets uitgemaakt.

Ze hebben in 2014 het dak van het complex compleet laten vernieuwen en dat schijnt heel erg nodig te zijn geweest ivm diverse lekkages. Het tweede punt was het inhuren van een hovenier die de jungle achter het complex zou gaan snoeien. De vorige tuinman was door de VVE ontslagen omdat die niet kwam opdagen maar wel rekeningen stuurden. (dat wil ik ook wel) We besloten onze nieuwe hovenier hiervoor in te huren omdat men zeer tevreden was over zijn werkzaamheden.

Afgelopen maandag was het dan zover er zou gesnoeid worden, men begon met de grote hoge bomen en daar bleef het dan ook bij. Dinsdag kwam ik na het werk en een etentje terug in mijn huis en constateerde ik dat men nog niets had gedaan. Ze zouden maandag en dinsdag de werkzaamheden verrichten maar er was niets tot nauwelijks iets gebeurt. Ik heb vervolgens direct onze voorzitter gemaild en gevraagd of er bij hem ook niets was gebeurt, ook bij hem was niets gebeurt, hij zou ze erop aanspreken.

Op woensdag hoorde ik ze achter in de jungle bezig en heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook zelf actie ondernomen. Ik heb ze gevraagd of ze de immens grote hulst die er stond nog gingen uitdunnen, dat was volgens hun geen enkel probleem en dat zou gedaan worden. Ik stond op het punt om naar een afspraak te gaan toen ik zag dat er een grote zijtak van de hulst werd verwijderd. Tevreden vertrok ik naar mijn afspraak, na ongeveer 1,5 uur kwam ik terug en wat zag ik, boom compleet weg. De voorzitter van de VVE had de hovenier ook nog gesproken en het bleek dat de hulst onbeheersbaar aan het groeien was en er was besloten deze dan helemaal maar te verwijderen.

De licht die nu in mijn keuken stroomt is van ongekende luxe, dit geld ook voor mijn woonkamer aan de achterkant, werkelijk wat een weelde. Ik moest vrijwel elk moment van de dag verlichting aan hebben in de keuken, sinds de boom weg is hoeft dit niet meer. Ik ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen in mijn elektriciteitsverbruik. Ik noteer dat eenmaal per week dus dat zal ik snel genoeg weten. Ik ben niet echt een zon liefhebber maar nu merk ik toch dat ik wel van een klein beetje zon hou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten