dinsdag 10 maart 2015

Nieuwe autoverzekering (2)

Ik heb het al een keer eerder vermeld aangezien mijn 'oude' verzekeringsmaatschappij in al haar wijsheid had besloten de voorwaarden eenzijdig te veranderen heb ik deze opgezegd. Ik moest door hun 'aanpassingsdrift'  maar liefst bijna €100,00 meer betalen per jaar dus ik besloot deze dan maar op te zeggen. Ik had via de site Independer een aantal criteria ingetoetst en daar kwam Allsecure uit rollen. De oude opgezegd met 1 maand opzegtermijn, wat ik al raar vond want men lichtte mij pas twee weken van tevoren in dat mijn jaarpremie er weer aan zat te komen en dat zij eenzijdig de voorwaarden hadden aangepast maar goed, dat moet dan maar dacht ik. Daar kan ik me wel druk over lopen maken maar daar verspil ik dan maar liever niet mijn energie aan. ( ja, ja ik leer het wel).

Ik had alles al gemaild gekregen van Independer en Allsecure maar ik had nog niets van mijn oude verzekeringsmaatschappij gehoord tot enkele dagen voor 1 maart. Ik kreeg een brief dat ik had opgezegd en dat ik per 1 maart niet meer bij hun was verzekerd, ik was met stomheid geslagen, ik had toch 1 maand opzegtermijn, dat was duidelijk vermeld in de 'kleine' lettertjes. Ik had gedacht dat ik nog 2 weken bij hun moest blijven & betalen en dat ik dan per 15 maart zou kunnen overstappen. Dit verhaal was zo via de inschrijfprocedure aan mij uitgelegd. Ik had wel gewild dat alles per 1 maart zou kunnen want dan was alles gewoon soepel in elkaar overgelopen. Ik heb daartoe wel een poging gedaan maar ik kreeg allerlei rode waarschuwingsvakjes dat dit niet mogelijk was ivm die ene maand opzegtermijn.

Ik had dus een gat van twee weken waarin ik dus onverzekerd zou rondrijden, ik bedacht gelijk allerlei ramp scenario's, auto's zouden mijn auto schampen terwijl ik geparkeerd stond, stormen zouden ervoor zorgen dat hele bomen op mijn auto terecht zouden komen en ga zo maar even door. Ik geloof dat je daar een woord voor heb namelijk doemdenken, ben ik zeer goed in kan ik je verzekeren. (woordgrapje)

Ik heb de volgende dag gelijk Allsecure op de hoogte gesteld en voordat ik nog meer ramp scenario's kon bedenken hadden zij alles al geregeld. In al die jaren dat ik bij mijn 'oude' verzekeringsmaatschappij zat heb ik nog niet zo'n service gehad maw ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn nieuwe verzekeringsmaatschappij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten