donderdag 25 december 2014

Linnenkast besteld/bezorgd

Eerste kerstdag en voordat ik heerlijk richting familie ga even een stukkie schrijven. Afgelopen week, afgezien van het feit dat ik links en rechts niet meer weet wat ik het eerste wil doen in mijn nieuwe huis, een linnenkast gekocht. Hij was in de aanbieding en daarboven op ook nog eens extra korting, het is er een met schuifdeuren aangezien ik niet zo'n hele grote slaapkamer heb is dit perfect.

De eerste teleurstelling kwam dat ik hem moest laten bezorgen omdat hij te groot was voor mijn autootje, verdikkeme weg korting, belachelijk duur die bezorging maar goed het moest maar. Ik kreeg om 20.00 s avond te horen dat hij de volgende dag tussen 07.07 en 10.07 bezorgd zou worden. Vreemde tijdstippen en lekker snel met info, hoe regel je dat als je fulltime werkt en alleenstaand bent. Gelukkig konden mijn ouders inspringen dus die waren hier al om 08.30 zodat ik naar mijn werk kon.

Nu staat er een half opgebouwde linnenkast in mijn woonkamer, hij was te groot om in de slaapkamer op te bouwen en nu dient zich het volgende probleem aan, hoe krijg ik hem in hemelsnaam in mijn slaapkamer. Gelukkig heb ik een lieve broer die hopelijk dit weekend wil meehelpen sjouwen, daar ben ik niet eens zo bezorgd over. Ik ben bezorgd over het feit dat dit onding zo groot is en ik niet zoveel manoeuvreerruimte in mijn woning heb, dat wordt nog wat.

Ik heb al wel in de gaten dat als je jezelf laat gaat je werkelijk van alles wilt kopen voor je nieuwe huis, ook de dingen die niet eens zo heel erg nodig zijn. Je krijgt de 'nieuwe spullen virus', tot nu toe kan ik me redelijk beheersen, afgezien van die linnenkast maar die was echt nodig. De kleren hangen nu tijdelijk op een kledingrek die ik van mijn zus te leen heb en de enige inbouwkast in mijn slaapkamer is te klein om alles in te doen.

Volgend jaar ga ik Ikea maar eens bezoeken en nu probeer ik daar alvast geld voor opzij te leggen. Ik heb al een hele lijst met spulletjes die gekocht moeten worden. Nieuwe wasmand, bestekbakken enz. Het zijn gelukkig geen grote 'dingen' maar zoals een elke consuminderaar al snel in de gaten krijgt, die kleine dingen zijn vaak de dingen die aan het eind van het jaar toch echt een deuk in een pakje boter slaan.

Prettige kerstdagen en een gelukkig en gezegend nieuwjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten