zaterdag 27 december 2014

Isolatiebuizen

26 december bedrag uitgegeven 0 Euro, ben de deur niet uit geweest.

2e Kerstdag; Ik ben de deur niet uit geweest. Ik heb heerlijk luierend de dag doorgebracht voor de TV. Helemaal niets gedaan, filmpje gekeken, TV serie op DVD bekeken en verder niets. Het begon al met lekker extra laat uit mijn bed komen, werd wakker en besloot heerlijk te gaan lezen en rond 10.30 dacht ik 'laat ik er toch maar eens uit komen'

Ik las de weerberichten voor de komende tijd (vorst) en was zeer trots op mezelf dat ik afgelopen week de laatste delen van de cv leidingen had geisoleerd. De vorige bewoner heeft veel verbouwd maar niet nagedacht over isolatie. Daar is dus een taak voor mij weggelegd. Ik heb bij de Gamma Bouwmarkt ea ingeslagen en begon voortvarend aan dit werkje, eerst bleek dat ik toch te weinig buizen had gehaald, dus maar weer terug, vervolgens bleek ik een tekort hebben aan tape, ben niet weer teruggegaan en besloot dit dan maar een andere keer te doen. Ik heb het inderdaad enkele dagen later alsnog afgemaakt, ik heb overigens de tape niet bij de Gamma gehaald maar bij zo'n discount winkel, tape is tape dacht ik zo maar het scheelt in prijs en het plakt net zo goed.

Ik las ergens dat het isoleren van je CV leidingen  per jaar zo'n 10 tot 15 kuub gas per geisoleerde meter kan schelen, nou dat is dan gauw verdiend dacht ik zo. Ik kan het me verbeelden maar ik heb ook het gevoel dat het eerder warm is in de ruimtes waar ik me bevindt. Ach, is misschien verbeelding maar toch.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten