zondag 12 juni 2022

Meterstanden controle

 Vanwege het feit dat de prijzen de pan uit stijgen (nee, vliegen) controleer ik regelmatig of mijn termijnbedrag nog voldoende is om deze stijgingen op te vangen. Ik bedacht afgelopen week dat het weer eens hoognodig was om e.a. te controleren na alle ophef om tussentijdse verhogingen vanwege juist die energiecrisis.

Alles ingevoerd en wat denk je, ik kreeg het advies te verlagen. Ik betaal nu €80 per maand, dat was vorig jaar €70 maar dat heb ik verhoogd vanwege die energiecrisis. Het advies was toen en ook nu weer verlagen naar €62 per maand. Duh! Ik laat het zo staan, dan krijg ik misschien nog iets terug of als het echt de spuigaten uitloopt met die prijzen hoef ik maar iets bij te betalen. 

Uiteraard zal ik in de loop van dit jaar regelmatig nog eens checken of ik goed zit met mijn termijnbedrag maar met dit mooie (nou ja, mooie) weer heb ik de verwarming niet aan en staat hij een halve graad lager dan vorig jaar. De ketel staat nu standaard op 14,5 graden maar omdat het nu zomer is daalt hij daar natuurlijk in huis niet meer onder dus voorlopig zit ik wel goed met mijn termijnbedrag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten