woensdag 18 mei 2022

Zwemmen

 Nou, ik heb het zwemmen ontdekt hoor. 1 Mei ging het bad open en ik had wat uitstelgedrag maar nu ik eenmaal ben geweest is het super. Heerlijk maar hemeltjelief wat is mijn conditie de afgelopen tijd achteruit gehold. 

De eerste keer zwom ik 5 baantjes in het 50 meter bad. Ik had nog bedacht, ga nou niet te snel van start, rustig aan opbouwen dus na 5 banen wilde ik eruit. Ik was helemaal duizelig van de inspanning, niet normaal. De volgende dag kon ik van de spierpijn mijn bed niet meer uitkomen maar om die spieren weer wat losser te krijgen besloot ik toch gewoon te gaan zwemmen, die dag ging het al wat beter. De week daarop ging ik nogmaals en werd het allemaal wat makkelijker. 

De laatste keer zwom ik 16 baantjes en daar was ik uitermate tevreden over. Ik heb echter nog steeds het gevoel dat wanneer ik eruit kom dat ik zweef, waarschijnlijk komt dat vanwege het feit dat je inderdaad in het water zweeft. 😁

Inmiddels 4 keer geweest en afgezien dat ik wat moeite heb om er in het begin door heen te komen gaat het lekker. Heerlijk weer, heerlijk water (mits je er eenmaal doorheen bent) De baantjestrekkers moedigen elkaar aan om er zo snel mogelijk door heen te komen. Kom op, 1-2-3....neeee! bijna dan. Huppakee. 

Het zwembad is nog niet helemaal volledig open i.v.m. personeelstekort (waar heeft men dat probleem niet) maar men biedt genoeg opties voor mij om toch minimaal 2 keer per week te zwemmen. Momenteel doe ik dat dan ook, sterker nog ik typ dit blogje af zodat ik om 12.00 in het water ligt. Het is dan nog rustig genoeg omdat de scholen nog niet uit zijn. Ook wil ik nog een keer om 07.00 gaan zwemmen maar dat is even een drempel, ik vindt namelijk mijn bed ook erg lekker in de ochtend.

Mijn abonnement heb ik er na vandaag al uit dus vanaf de volgende keer zwem ik gratis en voor niets. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten