woensdag 23 februari 2022

Februari boodschappen

 Ook deze maand heb ik uiteraard weer boodschappen gedaan, een mens moet toch eten of niet. Ik heb en had een vriezer vol met zelf gemaakte kant en klare maaltijden. Ik doe er dan wat verse bloemkoolrijst bij of aardappeltjes maar voor de rest heb ik zoveel mogelijk uit de vriezer gegeten.

Gemiddeld deze maand at ik ongeveer 2 maaltijden per week, die uit de vriezer kwamen (soms 3). Een indiaanse stoofschotels met paprika, heel veel kruiden en kipfilet daar zit veel werk in (het vlees moet minimaal een nacht in de koelkast om te marineren) deze maak ik niet zo heel veel maar als ik het maak eet ik er ongeveer 3 keer van. Ik doe er dan bloemkoolrijst bij en dan is het genieten. Pasta maaltijden met spinazie, tomaat, pesto en kipfilet. Daar maak ik ongeveer 10 maaltijden van, ik eet er een direct op en zet de rest in de vriezer. 

Roerbakmie met een grote zak (600 gram) wokgroenten en ook weer kipfilet (ben ik gek op) en wanneer ik dat klaar maak dan eet ik daar ongeveer 3 a 4 keer van. Eens in de zoveel tijd is de vriezer vol met al deze zelfgemaakte maaltijden en dan eet ik de maand erop lekker makkelijk uit de vriezer.

Oke, wat zijn de kosten van mijn boodschappen voor de maand februari. 

27 januari 2022, supermarkt Boni, kosten €28,94

3 februari 2022, supermarkt Boni, kosten €37,28

10 februari 2022, supermarkt Boni, kosten €33,96 (reclame keukenrollen 2 rollen voor €1,50)

17 februari 2022, supermarkt Boni, kosten €25,53 

Totale kosten supermarkt maand Februari €125,71

Het feit dat ik veel uit de vriezer heb gegeten valt gelijk op qua kosten. Vorige maand was het €186,83 en nu maar liefst €61,12 minder met dank aan de vriezer en het koken in grotere hoeveelheden. Nu kan dit natuurlijk niet elke maand maar zo af en toe een 'vriezermaand' er tussen scheelt een hoop. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten