woensdag 26 mei 2021

Verwarming

 Ik vertik het om mijn verwarming nog aan te zetten, het betekent wel dat ik s'avonds met een fleecedeken over me heen zit. Waarom doe ik de verwarming niet meer aan, het is verdorie bijna 1 juni. Ben ik dit niet meer gewend, na zoveel jaren van lentes die erg warm waren? 

De temperatuur in huis schommelt rond de 17 graden gedurende de hele dag, schijnt de zon (ook al is het maar heel even) dan gaat de temperatuur direct omhoog om vervolgens vrij langzaam te dalen. Ik kan het dus wel redden met het dekentje maar verdorie...bijna juni dat zou niet meer moeten. 

Terwijl ik dit typ, komt het wederom met bakken de lucht uit zetten, niet te geloven zeg het lijkt wel of ze emmers met water naar beneden gooien. Het mooie hiervan is wel dat het enorm groen is overal, een heel mooi gezicht, minder mooi is dat de bloemen en planten in mijn geadopteerde voortuin verzuipen. 

Ik heb vorig jaar de maandelijkse termijnbedrag van mijn energie leverancier naar beneden laten zetten omdat ik elk jaar zoveel terug kreeg. Het bedrag dat ik terugkreeg vorig jaar was zo'n €200. Daarom ben ik van €83 per maand naar €75 per maand gegaan. De leverancier had €65 gesuggereerd maar dat vond ik toch teveel aan de lage kant. Het nieuwe zelf gekozen bedrag heeft in principe genoeg speling om het langdurige extra stoken vanwege een hele koude lente op te vangen maar ik hou het toch maar in de gaten. 

Wat doen jullie, verwarming aan of toch uit omdat het al bijna juni is. 

4 opmerkingen:

  1. Voel met je mee. Gisteravond lag ik lekker op de bank,tv te kijken met een dekentje. Mijn vriendin de ka5 van de buren kwam via het kattenluik naar binnen gewandeld, zoals vaker. Is mijn vriendin niet waar?
    Staat haar mannelijk personeelslid, mijn buurman over de schutting naar binnen te kijken. Enfin, ik naar buiten, praatje gemaakt. Wat rabarber gegeven uit eigen achtertuin. Maar ik voelde mij wel goedkoop dat ik zo bekeken werd met dat dekentje.
    Blij dat de zon scheen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😁 heb je hem de rabarber uit schuld gevoel gegeven...ik was ook erg blij met het zonnetje

      Verwijderen
  2. Ik heb ook moeite met de verwarming aanzetten! Meestal is het mijn man die hem dan toch nog even aanzet in de avond. Vreemd hé, hoe we jaren hiervoor al lang niet meer hoefden te stoken. Hopelijk trekt het door naar einde van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je raakt gauw ergens aangewend. Ik hoop ook dat het warme weer zich wat lang laat gelden in het najaar,dat scheelt weer.

      Verwijderen