donderdag 29 april 2021

Extra aflossing

 Dit jaar ben ik er zeer vroeg bij, ik wil nu al een extra aflossing doen. Als ik eenmaal mijn vakantiegeld binnen heb kan dat makkelijk dus dan moet ik nu al de aanvraag doen want de hypotheekverstrekker is niet de snelste op de markt met het verwerken van diezelfde aanvraag.

Vandaag dus de aanvraag, dat is een simpel formuliertje ingevuld en opgestuurd. Je vult even in wat je extra aflosbedrag is, met je hypotheeknummer, mailadres en stuurt het direct op. De rest van het jaar zie ik wel wat ik weer bij elkaar sprokkel en dan doe ik aan het eind van het jaar nog een extra aflossing. Dan kan ik nu al weer profiteren van de het sneeuwbaleffect. Ik vermoed dat het nu zo'n €14 euro betreft wat er van de maandelijkse aflossing afgaat en wat het aan het eind van het jaar wordt zien we dan wel weer. 

Alle beetjes helpen en zo knabbel ik elke keer weer wat van de hypotheek af. Ik wil graag de grens van €400 per maand doorbreken, ik denk niet dat ik dat dit jaar of volgend jaar haal maar wie weet. Het zal niet liggen aan mijn inzet. Het doel is nog steeds en zal altijd zo blijven, nog voor mijn pensioengerechtigde leeftijd hypotheekvrij te zijn maar zoals zo vaker, 'god laughs while you make plans' 

Heel soms heb ik het er wel eens over met mijn collega's. De een lost ook af om later mee te kunnen helpen aan eventueel een universitaire studie van de kinderen en de ander zegt, ik leef nu, niet straks. Het is mij om het even, ik heb niet het gevoel dat ik ergens iets misloop omdat ik extra aflos. Soms moet ik me er wel toe 'dwingen' om spullen te kopen of te doen, niet vanwege de extra aflossing maar ik ben gewoon zuinig. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten