donderdag 1 april 2021

Aandelenstand per 1 april

 Het is ontploft in positieve zin. In januari meldde ik een bescheiden plusje van 7% nu kan ik een explosie melden van bijna 41% en dan niet met de aandelen waarvan ik dacht dat ze heel langzaam omhoog zouden krabbelen maar met aandelen waarvan ik het eigenlijk niet had verwacht of niet meer had verwacht. 

Jaren geleden kocht ik aandelen in een bedrijf waarvan ik dacht die gaan failliet maar de kosten van de aandelen waren zo laag dat ik het erop waagde. Deze week explodeerde hun aandeel, nu heeft het dat wel vaker gedaan om na een paar dagen weer enorm te dalen echter nu is dat niet het geval. Ze zijn erg goed in het omhoog hypen van hun aandelen om er vervolgens nog meer van te verkopen. Maar nu stijgt het aandeel al meer dan een week met cijfers waar je u tegen zegt. De stijging bedraag nu meer dan 650%. Let wel, het aandeel was maar zo'n 0,005 waard toen ik het kocht. 😂 Ik moet er nog om lachen.

Ook een ander aandeel is omhoog gevlogen, die kocht ik alleen voor het maandelijkse dividend en was ook niet zo heel erg duur. ($4,00) Nu bijna het dubbele, mijn eerste reactie was 'dat dit niet de bedoeling is'. Mijn plan was en is om elke keer wat aandelen erbij te kopen maar als ze steeds duurder worden duurt het langer voordat ik er weer wat kan bij kopen, potverdikkie. Het kan maar zo zijn dat ik de eerste aandeelhouder ben die niet heel blij is met het duurder worden van het aandeel. Ach, wie weet gaat het dividend ook wat meer worden,

Over het algemeen zijn al mijn aandelen wat omhoog gekropen maar deze 2 knalden er boven uit. De portefeuille is nu bijna €3800 waard en dat is bijna €1000 meer dan in januari. Het is allemaal virtueel want zolang je de aandelen niet verkoopt heb je helemaal niets, nada, zippo. Het is echter wel leuk om zo'n grote groei van dichtbij mee te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten