vrijdag 3 januari 2020

Spaarbedragen aanpassen

Eind vorig jaar een extra aflossing voor de hypotheek gedaan en uiteraard per 1 januari ging het nieuwe aangepaste bedrag er al weer af. Met andere woorden, zoals hoort. Het is maandelijks weer €16,00 minder dan vorig jaar. Ik heb direct het spaarbedrag voor de extra hypotheekaflossing  aangepast. Een beetje extra voor mezelf om extra te besteden in de maand en een klein beetje meer sparen voor de extra hypotheek aflossing. Er gaat nu €10 per maand extra naar de extra hypotheek aflossing. Alle kleine beetjes helpen.

Het is nu even afwachten hoe 'hoog' mijn salaris gaat worden met al die belastingaanpassingen en dan gaat ook van die verhoging weer een groot gedeelte gespaard worden. Ik heb het al eerder verteld, een heel klein beetje voor mezelf om meer te besteden per maand maar het grootste gedeelte gaat richting extra sparen voor de diverse potjes. Eerder deed ik 50/50 maar nu heb ik zoiets, waarom niet 75/25, kijken hoe dat gaat. (75% meer sparen, 25% om meer uit te geven)

Ik heb al eerder gemerkt, als het eenmaal went dat je een x-bedrag spaart dan pas je daar ook je uitgaven op aan. Meer verdienen, meer uitgeven went maar meer sparen went ook. Wat je in het begin van de maand al niet hebt kun je ook niet uitgeven. Dus ik 'betaal' mezelf altijd loon op de eerste dag van de maand en daar blijf ik vanaf. Ik haal zeer, zeer zelden iets van mijn spaarrekeningen af tenzij ik het doel heb bereikt waarvoor ik spaarde.

Aan het eind van deze maand eerst maar eens zien wat er binnenkomt en dan bekijken hoeveel ik mijn spaarbedrag daar weer op aanpas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten