vrijdag 8 november 2019

Bezorgdienst

Ik wilde al tijden een keer mijn boodschappen laten bezorgen maar de gelddrempel is bij velen veel te hoog. Het minimale bedrag is vaak €50 euro of hoger. Daar kom ik met mij  weekboodschappen echter zelden aan en bovendien moet je dan ook nog bezorgkosten betalen. Dat werd mij veel te duur.

Afgelopen zomer kwam echter de elektrische gratis bezorgdienst die begint met een P in onze stad. Ik meldde me aan zodra ik dat in de gaten kreeg maar ik stond op plaats 5548 ofzo. Ik moest dus lang wachten. Het wachtleed werd verzacht met enkele gratis producten. ( olijfolie, wasverzachter, bananen,tomaten)

Het duurde dus iets meer dan 3 maanden voor ik eindelijk in hun bestand was opgenomen. Er waren simpelweg gewoon nog niet voldoende elektrische wagentjes en personeelsleden die de boodschappen konden komen brengen.

Het bezorgtijdstip was eigenlijk het enige moment waar ik een beetje van baal, zaterdagavond tussen 20.15 en 21.15 maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik vrij laat in de week bestelde. De volgende keer zet ik mijn bezorgmoment al vast op het moment dat ik mijn nieuwe boodschappenlijstje begin.

Het voelde een beetje onwennig maar dat is een kwestie van tijd. Ik weet niet of ik het elke week ga doen maar wanneer je druk bent of ziek bent is het heel handig. Bovendien blijkt nu wel dat ik minder last heb van impuls aankopen. Ik zat ruim onder mijn weekbudget. Ze hebben echter niet alles wat ik graag wil maar de producten breiden zich wekelijks uit. Wat er niet is kan ik altijd nog bij de supermarkt zelf kopen m.a.w. wat je normaal ook doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten