donderdag 30 augustus 2018

Ademhalingsproblemen

Al sinds enige tijd heb ik last van mijn luchtwegen. Ik weet een klein beetje wat de oorzaken zijn, de stress van voor de vakantie, de stress omtrent mijn vader en vooral nu het constante warm/koude weer. Normaal puf ik nog niet 1 keer in 3 a 5 dagen maar nu 1 keer per dag. Tijdens mijn vakantie was het nog erger, ik ging immers van heel warm weer in NL naar lekker fris weer in Schotland, van 32 graden naar 20 graden is een verschil van 12 graden en voor mij is dat een ramp. 

Ik moest soms wel 3 keer per dag puffen. Ik was net gewend toen we, jawel je raadt het al weer terug gingen naar het warme drukkende weer in NL. (en dat veranderde al snel weer in wat we nu hebben)

Inmiddels weer thuis heb ik het gelukkig al terug kunnen brengen naar 1 keer per dag en gister wilde ik de eerste dag zonder puf proberen. Het ging bijna goed, alleen halverwege de nacht werd ik wakker en ik hoorde mezelf piepend adem halen. Ik probeerde nog even of dit tijdelijk was maar helaas, ik kwam niet meer in slaap doordat ik me nu ging concentreren op mijn ademhaling.

Het is iets was je automatisch doet en normaal let je er helemaal niet op maar als je je eigen ademhaling daadwerkelijk hoort besteedt je er aandacht aan en dat is juist iets wat je niet moet doen. Dan toch maar een puf, de rest van de nacht heb ik heerlijk geslapen.

Uiteraard probeer ik het weer terug te brengen naar een voor mij normaal gebruik maar ik hoorde dat er volgende week weer mooi warm nazomer weer zit aan te komen. Wederom een omschakeling, het zal waarschijnlijk niet zo snel lukken om terug te zakken naar mijn oude gebruik-puf-niveau.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten