dinsdag 25 oktober 2016

Jaarafrekening 2016

Ik had hem, de jaarrekening, vandaag in de mailbox zitten. Ik was heel benieuwd, wat zou ik terug krijgen of moest ik toch bijbetalen.(dat kan bijna niet) Het blijkt dat ik bijna €200,00 terug krijg en dat mijn maandbedrag naar €80 euro wordt verlaagd. Het maandbedrag in 2016 was €90,00 dus ik ga er sowieso op vooruit. (of liever gezegd ik ga er op achteruit in de positieve zin van het woord)

Ik heb direct het maandbedrag maar weer verhoogd naar €85,00 per maand. Het waren uitzonderlijk zachte winters de afgelopen 2 jaar. Natuurlijk kan ik het gedurende het komende jaar wel aan laten passen dus er zou nog niets aan de hand zijn als het toch nodig mocht blijken maar zoals ik al zei, het voelt gewoon beter dat ik iets hoger zit dan hun aangeven.

Ik ben aangenaam verrast. Ik noteer elke week zelf de meterstanden dus ik wist wel hoe het ervoor stond maar ik was aangenaam verrast over de hoogte van het terug te krijgen bedrag. Ik had een lager bedrag geschat.

Het bedrag wordt goed gebruikt, de helft gaat naar de extra hypotheekaflossing en de andere helft heb ik nog geen bestemming voor. Daar denk ik nog even over na. Misschien koop ik voor mezelf wel een heel mooi verjaardagscadeau.

1 opmerking:

  1. Ik ben heel erg benieuwd hoe onze eindafrekening eruit gaat zien. Naar mijn gevoel hebben we een stuk minder stroom verbruikt. De tarieven zijn ook wat lager dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen