zaterdag 23 juli 2016

Kijk op deze (nieuwe) wereld

Gisteravond was het weer raak, een of andere idioot, sorry ik kan er niets anders meer van maken heeft wild om zich heen staan schieten in een winkelcentrum in Munchen,Duitsland. Ik probeer nog steeds het goede in mensen te zien, ik probeer nog steeds niet een individu verantwoordelijk te houden voor hele bevolkingsgroepen maar het wordt moeilijker. Ik betrap mezelf erop af en toe walgelijk racistisch te zijn en ik wil dat niet maar soms....soms schaam ik me voor mijn eigen reacties.

Ik hoorde het nieuws en betrapte mezelf erop angstig te worden vanwege het feit dat ik de dag erop naar de markt moest om ea in te slaan. Ik ga elk weekend met mijn moeder en ik zat na te denken over het feit hoe ik zo'n oud mensje moest beschermen indien er ook hier zo'n gek in het rondte zou gaan schieten. Als er iets zou gebeuren met mijn moeke dan weet ik zeker dat ik in staat zou zijn die 'idioot' te vermoorden. Ik schrok van zulke gedachten maar helaas had ik ze wel.

Vanochtend was het dan weer zover, we gingen op weg naar de markt en zouden een rondje etalage kijken erbij doen. Kopje koffie gedronken bij H.ema om vervolgens kleding te passen bij de C.&A. Ik stond daar in het pashok te passen en toen overviel het me, ik ben alerter geworden, alerter op mijn omgeving, ik scan de omgeving voor mogelijkheden om weg te vluchten en ik scan de mensen die om me heen lopen. Ik ben niet bang, wel wordt ik er soms moedeloos van om hoeveel leed wij onze medemens aan doen maar bang niet.

Waarom overviel mij die gedachte daar in dat pashokje, nou ik bedacht me dat ik in het geval van zo'n idioot daar niet weg kon komen, er was maar een in en uitgang uit de paskamers. Het is de laatste tijd goed raak in de wereld en er komt veel ellende op je af, deze gedachtes en houding geraken hopelijk na verloop van tijd weer op de achtergrond maar voorlopig ben ik toch alerter dan normaal. Hoe denken, voelen en reageren jullie op al dit nieuws.

2 opmerkingen:

  1. Ik volg het nieuws, maar kijk geen journaal meer. De beelden komen te hard aan. Ik ben daar erg gevoelig voor. Door de krant te lezen blijf ik op de hoogte terwijl ik mezelf niet onnodig belast. Sommige mensen vinden misschien dat je je kop niet in het zand mag steken. Maar dan denk ik aan vorige generaties, die een stuk minder nieuws voor de kiezen kregen dan wij. Waren zij niet beter af? Wat schieten we er überhaupt mee op om met zoveel ellende geconfronteerd te worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je wordt er verdrietig van, maar ook strijdbaar.
    Tegen alle Trump-onzin moet je gewoon in het geweer komen.
    Straks wordt die man gekozen. Het is al te belachelijk dat hij de republikeinse kandidaat is.
    En het trumpisme kom je hier ook al tegen.
    "Als je pvda stemt, praat ik niet meer met je"
    MSM hebben ze het over, mainstream media, een soort Breitbart adapten.
    Daar geloven ze dus niets van.
    Of de Erdogans en de Poetins.
    Welke achterlijke NL'er vond dat NL wel een beetje dictatuur kon gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen