vrijdag 9 mei 2025

Bank bellen

 Omdat ik de verbouwing moet betalen even met de bank gebeld. Ik wist wel e.a. maar het is altijd goed om dat even van tevoren te horen cq te informeren zodat je weet wat je moet doen.

Aangezien ik in een lange telefonische wachtrij stond (ivm storing van hun internet chatfunctie) besloot ik om van de optie gebruik te maken dat zij mij terugbellen in plaats van dat ik maar blijf wachten. Zogezegd zo gedaan.

Er werd echter vrij snel teruggebeld en ik legde uit wat er de komende weken staat te gebeuren. De medewerker legde netjes uit wat ik eigenlijk al wist maar een klein belangrijk detail wist ik dus niet en dat komt mooi uit. Wanneer ik besluit te betalen en mijn bestedingsruimte vergroot moet ik even 4 uur wachten tussen de aanpassing en de daadwerkelijke betaling. Hij meldde dat als ik bijvoorbeeld 's middag wil betalen ik de bestedingsruimte in de ochtend moet activeren. Aha, dat was nuttig. Daar heb ik wat aan. 

Waarom wilde ik dit weten, een goede vriendin had dit probleem ook (vermoedelijk) die wilde haar keuken betalen en dat lukte niet ondanks dat ze haar bestedingsruimte had vergroot. (ze had niet geinformeerd) Dus ik vermoed dat het euvel van het niet kunnen betalen door die 4 uur wachten werd veroorzaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten