woensdag 28 april 2021

Glasvezel aanleg ellende

 Het was even stil hier maar dat had een hele goede reden. Op maandag 12 april werd er bij mij glasvezel aangelegd, de glasvezel mannen hebben hierbij de originele kabel geraakt en zat ik zonder internet, tv en de groene mannetjes hebben mij 14 dagen lang van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben direct nadat ik het merkte naar de desbetreffende mannetjes gelopen en doorgegeven ik geen internet & tv meer had. Het mannetje dat bij mij door de muur had geboord meldde dat hij echt niets had geraakt. Vreemd toevallig, ik moest het maar melden. De week daarop belde men en hebben ze excuses aangeboden voor het voorgeval.

Eerst kreeg ik een nieuwe modem, werkte niet (ik wist toen nog zeker niet dat men mijn kabel had geraakt) de volgende dag belde ik weer toen lag het waarschijnlijk aan mijn eigen kabels. Monteur zou langs komen, deze kwam 2 dagen later. Die heeft vervolgens alles doorgemeten en constateerde dat de kabel was geraakt. Hij zou ervoor zorgen dat ik een noodpakket zou krijgen. Die kreeg ik de volgende dag en dat werkte niet. Niemand wist hoe ze dat moesten oplossen, ik zou worden teruggebeld. Ik wacht daar nog steeds op.........

Zaterdag mijn beklag gedaan bij een medewerker en ik geef toe, ik werd al wat meer geirriteerd en gefrustreerd. Hij zou het gaan laten escaleren bij zijn manager. Ik belde maandagochtend om 10.15 voor info omtrent de stand van zaken. Wat ik wel niet dacht om zo vroeg te bellen. De tranen sprongen me spontaan in de broek bij zoveel klantvriendelijkheid. Hij zou mij bellen.....stoom kwam uit mijn oren. Was ik nog beleefd, nee niet meer heb ik gescholden nee dat dan weer niet. Ik had ze namelijk nog nodig, ik was zeer sarcastisch dat was ik dan weer wel. 

De volgende dag belde dezelfde jongeman met de mededeling dat het niet eerder kon dan 28 april m.a.w. de gewone overstapdatum. Ik heb hem zeer zeer vriendelijk bedankt voor zoveel service, echt heel vriendelijk. 

 Nu is vandaag de monteur geweest en werkt e.a. eindelijk weer. Nu moet ik alle dozen nog terugsturen die ik opgestuurd heb gekregen van de groene mannetjes. Nu maar hopen dat daar niets fout in gaat want dat was de vorige keer de reden (10 jaar geleden) dat ik ben overgestapt. Ik had destijds ook iets teruggestuurd wat volgens hun niet het geval was. Elke maand werd ik afgesloten omdat ze beweerde dat ik 2 digitenne kaarten had ipv 1 en dat ik maar voor 1 betaalde. 

Les geleerd, Ik bewaar alles, maak foto's van alles, zelfs van het feit dat ik het afgeef op het postkantoor. De monteur deelde een paar tips, foto's van de serienummers en het bewaren van de verzendbon. Dat ga ik zeker doen, foto's heb ik al de bonnen voor het verzenden zal ik ook zeer zeker bewaren. 

Ik ben opgegroeid met het feit dat wanneer je iets kapot maakt of kwijtraakt je dat maakt of vergoed. De groene mannetjes sturen je echter met een kluitje in het riet, kastje naar de muur. Het daadwerkelijk oplossen en/of maken van hun fout doen ze niet of doen ze dusdanig traag dat de tranen je spontaan in de broek springen of dat je het haar van je hoofd wil trekken. Maar goed, het is nu weer opgelost en een grote irritatie wond zit weer dicht. Nu ga ik een klacht indienen dat ik mijn abonnementsgeld van de maand april/mei terug wil en een klacht over de belabberde service. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten