donderdag 26 september 2019

Duur maandje

Het is een duur maandje September. De CV ketel had een grote onderhoudsbeurt nodig, dit gebeurt eenmaal in de 5 jaar en dit jaar was het weer eens zover. Niet te geloven dat ik dit jaar hier al weer 5 jaar woon.  De gemeentelijke belastingen moesten betaald worden en als je beide bedragen bij elkaar optelt komt dit uit op zo'n €325.

Ook is er deze maand nog een een bedrag van zo'n €160 afgegaan i.v.m. mijn eigen risico. Ik had wat medische onderzoeken afgelopen mei/juni en die moeten ook betaald worden en dat gebeurde toevallig ook deze maand.

Al met zit ik op zo'n €485 aan extra kosten deze maand. Niet helemaal onverwacht maar het is toch een behoorlijke aanslag op mijn budget.

Ik kan dat niet allemaal betalen van mijn salaris dus dat wordt deze maand niet heel veel sparen. Gelukkig gebeurt dit haast nooit dus zolang het bij een uitzondering blijft vindt ik niet erg en kan ik het opvangen.

Afgelopen week is het salaris voor oktober al gestort en al met al heb ik het goed gered. Ondanks de dure maand toch nog e.a. gespaard en maar 1 keer spaargeld  a €75 teruggeboekt. ( dit is overigens spaargeld wat ik gebruik voor woninginrichting, dus niet zo'n ramp)

Ik ben van de rest van het jaar weer goed op te letten en alvast een vliegende start te maken en geld weg te zetten voor de extra hypotheekaflossing voor volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten