woensdag 29 juni 2016

Paypal

Enkele jaren geleden heb ik ooit eens in een vlaag van hebberigheid maar vooral ook nieuwsgierigheid een paypal account aangemaakt, geld erop gezet en enkele 'spulletjes' via de diverse sites in het buitenland gekocht. Het was destijds meer een gadget op dat moment maar ik moest het natuurlijk weer uitproberen. Ik was het account al weer helemaal vergeten en de wachtwoorden was ik natuurlijk ook al weer kwijt toen ik via mijn mailadres een reclamemail van hun kreeg.

Ik veerde op, verhip die heb ik ook nog. Wat zou er nog op staan, staat er nog wel wat op. Ik ging er maar eens voor zitten en vroeg een nieuw wachtwoord aan. Ik had destijds blijkbaar ook extra veiligheidsvragen ingesteld voor het geval dat men ooit probeerde het account te hacken. De veiligheidsvragen kwamen tevoorschijn en ik wist de antwoorden niet meer. Arghh...een nieuw wachtwoord aanvragen lukte dus niet.

Vorige week nog een poging gewaagd en ik wist ineens alles weer, waarschijnlijk had ik de eerste keer een black-out of zo. Wat bleek, er stond nog iets meer dan 25 euro op het account. Mooi, deze gelijk uitgegeven en een serie Engelstalige Fantasy boeken besteld, die in Nederland hartstikke duur zijn maar in de UK (vooral na de brexit) een stuk goedkoper zijn. Het zijn tweedehandsjes en natuurlijk is het een klein risico omdat je bij bedrijven en/of particulieren besteld waarvan je het toch niet altijd zeker weet maar na een kleine check op hun site bij Ebay besloot ik er een poging aan te wagen. Hopelijk worden ze vandaag of morgen in de bus gegooid.

Het geld op de account was een cadeautje en ik heb het als zodanig ook uitgegeven, een heerlijke set boeken van een serie waarin ik in het nederlands al was begonnen maar de rest van de vertalingen op zich laat wachten dus dan maar zo.

Ik geniet nu al nu maar hopen dat ik eerlijke dealers heb getroffen.


1 opmerking:

  1. Wat een leuke verrassing zo'n bedrag! Ik heb ook een Paypal account en gebruik het voor betalingen en ook voor uitgaven. Ik vind het zo lekker makkelijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen