maandag 11 januari 2016

'Afvalwater'

Afgelopen zondag had ik de vloer gedweild, de afwas gedaan en stond ik op het punt om het water te gaan weggooien toen ik ineens iets bedacht. Dit water gooi ik zomaar weg, het heeft z'n werk gedaan en nu wordt het zomaar door de riool gegooid, kan ik er nog meer mee doen. Ik heb de rest van het water gebruikt voor doorspoelen het toilet nadat het was gebruikt.

Het was een beetje vreemd voor mijn gevoel maar die avond scheelde dat mij al weer twee keer door trekken. Ik ben er nog niet helemaal over uit, het is alsof ik een soort drempel over moet. Ik keek dus de rest van de avond tegen 2 volle bakken met water aan (in de keuken weliswaar) en elke keer dacht ik, het moet ook niet gekker worden. Aan de ene kant denk ik dan dat het wel beter is voor het milieu als je alles goed (her) gebruikt maar toch, nog steeds twijfel ik, gaat dit niet te ver, wil ik dit wel.

Ik doe de afwas ongeveer 2 keer per week, als je alleen bent heb je niet zoveel pruttel dus het zal niet zo veel zoden aan de dijk zetten maar nogmaals wil ik dit wel. Het is voor mijn gevoel toch wel een beetje vreemd.

Doen jullie wel eens iets waarvan je denkt, oke nu sla ik door in mijn consuminder zoektocht en wat is dat dan.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind iets doen wat goed is voor milieu en portomonee niet snel te gek dus je vraagt het aan fe verkeerde. :) sommige dingen moeten gewoon even wennen maar omdat de rest van de wereld het niet doet is het nog niet raar. Al dat soort dingen worden een sport vind ik en alleen maar leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiermee zou ik dat ook wel hebben. Soms doe ik het, maar ik zou niet zo snel bv een gieter onder de douche zetten. Dat heb ik wel eens gedaan en toen dacht ik: verrek, nu sla ik echt door. Dus die is er weer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruikbij het douchen een metselspeciebak die ik ooit bij het grof vuil weghaalde (hij was niet gebruikt) daarin vang ik mijn douchewater op, dat ik vervolgens gebruik om het toilet in de badkamer mee door te spoelen, eerder nam ik ook een emmer water uit die bak mee naar het toilet beneden ,maar sinds ik daarmee een keer bijna van de trap gevallen , doe ik maar niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik ben dus echt een keer gevallen van de trap met een volle emmer, het was een mooie waterval ;) Dus nu maar iets minder erin. :D

    BeantwoordenVerwijderen