vrijdag 2 december 2022

Verbruik gas & stroom November 2022

De maand november is voorbij, hoe sta ik ervoor qua gas en stroom in vergelijking met vorig jaar. 

In november 2021 verbruikte ik 86m3, kosten €94. Toen was mijn maandelijkse termijnbedrag €85 met andere woorden, ik stond €9 in de min. (kosten voor de stroom nog niet meegerekend)

Nu in November 2022 is mijn verbruik 50m3. Totale kosten voor deze maand zijn €121. Mijn termijnbedrag is €130. Ik zit er nu dus €9 onder. 

Hoe zit het met mijn stroomverbruik. 

In november 2021 gebruikte ik 101 kWh en de kosten daarvoor waren €4,00.  Nu in november 2022 heb ik 87kWh gebruikt en sta ik €5,00 in de min. (er staat letterlijk een min voor het bedrag, ik kom er niet helemaal uit of dat nu positief is of negatief)

Streep dat tegen elkaar weg en mijn totale kosten voor de maand November zijn, als ik goed lees en interpreteer €126. Deze maand zit ik dus nog onder mijn maandelijkse termijnbedrag. Maar je kunt het ook zien dat die stroomkosten van  -€5,00 van de maand november 2022 er nog afgaan omdat ik zoveel stroom minder heb verbruikt en dan is mijn totaalbedrag voor de maand November €117. 

Soms is het lezen van zo'n telling/kostenberaming een heel gepuzzel. Het is niet mijn sterkste punt. Ik sta open voor uitleg hieromtrent. 

In ieder geval, hoe ik het ook bereken ik zit onder mijn maandelijkse termijnbedrag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten