zaterdag 5 november 2022

Sa.xo.ba.nk

 Sinds Bin.ck ermee ophield ben ik aangesloten bij Sa.xo. Niet zelf uitgekozen maar gewoon meeverhuisd en op dit moment heb ik daar heel veel spijt van. Het begon al afgelopen jaar met foutieve gegevens die ze pas doorgaven op het moment dat de meeste mensen al lang en breed hun belastingaangifte hadden opgestuurd. Het scheelde maar een paar euro dus heel erg was dit niet maar ik vond het een ongelofelijk klantonvriendelijke actie. Klacht ingestuurd waarom het zo lang moest duren voordat er berichtgeving was. 

Nu is er weer wat voorgevallen. Je moet tegenwoordig je gegevens controleren, aanpassen en je ID overhandigen cq scannen en naar hun opsturen. Dit alles i.v.m. het eventueel witwassen van geld door criminelen. Nu trek ik zelf het boetekleed aan daar was ik laks in, lang op gewacht maar eind Oktober gedaan en alles gecorrigeerd, aangepast en opgestuurd via de site. Ik kreeg namelijk de mededeling dat ik eerst mijn persoonlijke gegevens moest controleren en aanpassen alvorens ik verder mocht met 'handelen' op hun site. Eigen schuld, dikke bult had ik maar eerder moeten reageren. Dus ik heb alles gecontroleerd, aangepast en opgestuurd. 

Nu zijn we inmiddels bijna 3 weken verder en ik kan nog niets, nog steeds worden mijn gegevens gecontroleerd door hun. Ik heb vorige week een klacht ingediend dat ik nu helemaal niets kan (en er is wat extra geld in kas wat ik graag omzet in de aankoop van wat aandelen). Het antwoord op mijn klacht is dat het allemaal wat langer duurt maar dat de klacht is doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik heb gemeld dat ik daar helemaal niets aan heb omdat ik aan de slag wil. (nou, ja aan de slag) Ik wil een aankoop doen. Hoe lang duurt het om mijn gegevens te controleren of ze in orde zijn of dat ik wat vergeten ben of dat het akkoord is. Wat denken ze wel, dat ik de maffia ben. Alleen al aan de geldbedragen kunnen ze zien dat ik een amateur ben op de aandelenmarkt. Op het hoogtepunt was mijn portefeuille maar €4500 waard. Nu nog maar €4000 en dat is niet veel dus wat is het probleem. Als het aan mij ligt, meld dat dan, dan kan ik het alsnog corrigeren. 

Ik ben er nu dus serieus over aan het nadenken om over te stappen. De website zelf vindt ik ook zeer gebruiksonvriendelijk, nu kan dat aan mij liggen hoor maar ik had nooit zoveel problemen met een site als met deze. (en ik heb Al.ex gehad, Binck gehad maar deze 😕)

Afwachten is het dus maar als dit zo doorgaat stap ik over, alleen naar welke?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten