woensdag 13 juni 2018

Kringloop aanwinst

Ik heb het eerder gezegd dat ik de kringloop dit jaar en eind vorig jaar al wat vaker bezocht. Ik heb mezelf over een drempel heen gezet, een drempel die ik zelf opwierp om wat voor een reden dan ook. Heel langzaam begon ik her en der spulletjes in de kringloopwinkel te kopen, uiteraard alleen dat wat ik nodig had. Een spelletje, een paar spulletjes die ik kon gebruiken voor mijn hobby, handlettering maar dat was het dan ook.

Elke keer als ik er kom kijk ik ook wel naar de kleding maar tot op heden waren er niet echt kledingstukken die mij konden 'bekoren'. Ook vandaag was ik er weer, nu op zoek naar broodplanken die ik kan gebruiken voor een hand-lettering project. Ik ben van plan om teksten op de broodplanken te maken dus dan heb je oude (vind ik) broodplanken nodig. Nieuwe vind ik te duur mocht het mislukken.

De broodplanken waren er niet maar ik zag wel wat leuke kledingstukken maar na het passen bleek dat ze beide te klein waren dus die heb ik terug gehangen. Op weg naar de uitgang kwam ik langs de schoenenmuur en zag ik leuke sneakers. Ach, die zijn toch mijn maat niet en ik wil geen schoenen die al helemaal zijn 'uitgelopen'  en gevormd zijn naar de voeten van de vorige eigenaar. Deze waren echter zo goed als nieuw, de binnenkant van beide sneakers zag er uit alsof ze nog nooit zijn gebruikt en de zolen zagen eruit alsof ze maar 1 of 2 keer buiten waren geweest. Wauw, zou het dan...ik paste ze en ze zaten als gegoten. Ik heb ze meegenomen, kosten €4,50.

Eenmaal thuis paste ik ze nog maar eens, ze zitten heerlijk. Ik twijfel alleen, gooi ik ze even in de wasmachine met een kort programmaatje of laat ik het zo. Als ik ze in de wasmachine gooi ben ik bang dat de lijm los laat, het zijn geen A merk Sneakers dus de constructie is ongetwijfeld niet top. Aan de andere kant, ik ga er niet met blote voeten in dus waarom zou ik ze in de wasmachine gooien?

Nu laat ik maar even zo, mocht ik ze alsnog in de wasmachine willen gooien dan kan dat altijd nog. Hebben jullie ooit sneakers in een wasmachine gedaan?


2 opmerkingen:

  1. Jazeker, ik heb ecru en gele (hoog model) en die heb ik al vaak in de wasmachine gedraaid, en ze zien er weer als nieuw uit als ze uit de wasmachine komen. Goedkope sneakers van de S.capino, dus ik verwacht dat die van jou er ook wel tegen kunnen. En anders zet je ze in een sopje met B.iotex.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik vragen waarom je mijn reacties niet plaatst? Ik reageer met een tip, en mijn reactie wordt blijkbaar niet goedgekeurd door je. Ik heb al vaker een antwoord op een vraag aan je gegeven, geen negatieve reactie of zoiets, gewoon een tip, maar ze verschijnen hier nooit. Toen dacht ik nog dat je misschien per ongeluk de reactie had verwijderd in plaats van goedgekeurd, maar het gebeurt elke keer. Terwijl je toch zelf om reactie vraagt in je blog.

    BeantwoordenVerwijderen