woensdag 25 februari 2015

Tanden Knarsen

De afgelopen tijd heb ik erg veel last van mijn kaak. Ik vertelde dit zo terloops afgelopen week aan een collega en die meldde dat ik misschien wel tandenknars. Ze is een voormalig tandarts assistente dus helemaal onwetend is ze ook niet.

Ik heb vervolgens ea opgezocht op internet, tja je googled wel eens en alle klachten die ik had stonden daar ook maar om nou hier gelijk naar de tandarts voor te gaan en een peperduur bitje te laten maken vond ik ook zo overdreven dus ik heb er eentje besteld op internet.

Ik heb een beetje een geschiedenis met de tandarts/paradontoloog en na de afgelopen 2 jaar waar ik 2 flapoperaties heb gehad, 4 verstandskiezen heb laten trekken en 2 gewone kiezen heb ik het wel gehad met die industrie. Het heeft overigens wel als resultaat gehad dat ik nu gezond tandvlees heb.

Ik heb nu echter wel last van de rechterboven kaak (ook van de rest van de kaak) en ik vermoed dat ik door alle stress van afgelopen tijd, huis gekocht, verhuisd, druk op het werk enz. aan het tandenknarsen ben geslagen. Ik werd laatst wakker en mijn kaak zei PLOP, nee echt dat deed het werkelijk en dat was een hele vreemde gewaarwording.

Vanochtend heb ik het bestelde anti tandenknars bitje ontvangen en conform instructies in kokend water gelegd zodat de gel vloeibaar kon worden en na een korte afkoelperiode de bit in mijn mond gestopt zodat ik deze naar de vorm van mijn tanden en kaak kon vormen door middel van bijten en met je vingers de rand goed vast te houden.

Ik was blij dat ik boven mijn wasbak stond want ik verloor een boel slijm, gatver. Even later voelde ik dat het goed zat en liet los. Het bitje moest daarna nog 30 seconden blijven zitten door er op te bijten en volgens de instructies moest de bit dan gewoon blijven zitten en dat deed het gelukkig. Ik zal het vannacht maar gaan gebruiken en dan kijken wat het resultaat is, mocht ik volgende week nog last hebben van mijn kaken dan zal ik er toch echt weer aan moeten geloven en richting de tandarts/paradontoloog moeten gaan.

zaterdag 21 februari 2015

Led verlichting

Eerst was er die grote verandering vwb spaarlampen, nu dus de Led verlichting. Ik vind het een verbetering ten opzicht van de spaarlamp. Ik had altijd spaarlampen die net even teveel tijd nodig hadden om op volledige sterkte te komen.

Ik heb niet als een gek alles direct vervangen maar als er een gewone lamp kapot ging dan ging er een spaarlamp voor in terug. Datzelfde doe ik nu met de spaarlampen is er eentje kapot dan wordt die vervangen door Led. Ik wil ze graag vervangen, al was het maar vanwege de besparing maar wat zijn die Led lampen duur. Wat mij wel opvalt is dat deze lampen tenminste direct op sterkte zijn.

Vanochtend liep ik de HEMA in en tot mijn verbazing lagen daar diverse Led lampen voor maar €0,50. Ik heb er gelijk 2 meegenomen, ik wilde er meer mee nemen maar wist niet zeker of mijn lampen een dunne fitting hadden en laten dat nou net de enige zijn die er lagen.

Bij de kassa aangekomen keurde de dame achter de kassa me werkelijk geen blik waardig, was alleen maar het kleppen met haar 'collega' achter de andere kassa en prompt sloeg ze 2 Led lampen voor €0,50 aan ipv een €1,00. Dit is niet de eerste keer dat er verkeerd wordt aangeslagen op de kassa bij de HEMA en mijn intentie was echt om er wat van te zeggen maar werkelijk, het was alsof ik niet bestond. Ik had het gevoel dat ze het maar lastig vond dat er een klant voor haar kassa stond en dat deed het hem, ik dacht stik er maar in, dan niet.

Thuis gekomen bleek dat ik wel meer Led verlichting had kunnen halen en als ik maandag richting mijn werk ga, zal ik ook zeker even kijken of er nog wat ligt dan haal ik er nog wat. Led verlichting bespaard op de energie rekening maar dat doen ze helemaal als ze zo goedkoop zijn. Het betrof een op=op actie bij de Hema, dus hopen dat er nog wat ligt as maandag.

woensdag 18 februari 2015

Autoverzekering

Afgelopen vrijdag 14 februari kreeg ik post van mijn verzekeraar, de autoverzekering moet weer betaald worden. Ik betaal die per jaar en daar krijg ik dan extra korting voor.

De rekening was maar liefst bijna €100,00 euro duurder dan vorig jaar. Ik dacht nog, heb ik een ongeluk gehad en is mijn no-claim verdwenen, is de collectiviteitskorting, die ik via mijn werkgever krijg verdwenen, met andere woorden wat krijgen we nou zeg! Dat hij iets hoger uitvalt kan ik nog begrijpen maar dit.

Gelukkig werkt mijn zus bij dezelfde verzekeraar als waar ik mijn verzekering heb lopen dus ik heb er maar even een telefoontje aan gewaagd om eens even te informeren. Wat bleek, de maatschappij heeft de verzekering aangepast met als resultaat dat ik ineens moet betalen voor accessoires die ik er niet op of in heb zitten. Zus-lief meldde terloops dat het nu dus ook razend druk was op haar werk vanwege de vele opzeggingen die men binnen kreeg. Sommige gezinnen gingen maar liefst enkele honderden euro's meer betalen, te gek voor woorden toch. Hoe prijs je jezelf uit de markt, nou zo dus.

Ik heb nu dus voor het eerst via Independer (via Geldrace, extra punten sla ik nooit af) een andere verzekering afgesloten met min of meer dezelfde voorwaarden als die ik nu heb, geen rare fratsen, geen extra bijbetalingen voor dingen die ik niet aan mijn auto heb hangen of erin gezet heb.

Nee, gewoon een WA++, dat als mijn auto geraakt door een verdwaalde boom of gejat wordt door een Nederlander die niet weet dat hij daar niet mee mag rijden zolang het niet van hem/haar is vergoed wordt. Ik heb gewoon de basis gekozen met een klein beetje extra, mijn auto is 7 jaar oud dus die auto hoeft niet superdeluxe verzekerd te worden.

Mensen, let dus op als je binnenkort een betaling van een verzekering op de mat heb liggen, let op wat je gaat betalen en de voorwaarden. Het scheelt mij bijna €100,00 op jaarbasis om over te stappen omdat er eenzijdig werd besloten de voorwaarden aan te passen.

donderdag 12 februari 2015

Dubbele beglazing

Vorige week dinsdagavond werd ik rond 18.00 gebeld door het bedrijf dat de dubbele beglazing zou leveren, hij had een afspraak die niet doorging of het uitkwam dat hij de volgende dag al kwam.

Natuurlijk kwam dat helemaal goed uit, hoe eerder hoe beter. Dat scheelt stookkosten. (hoop ik)

Om ongeveer tien uur stond de beste man aan de deur, precies op afgesproken tijd, daar hou ik van. Hij ging snel aan de slag en ongeveer twee uur later had ik dubbele beglazing in mijn keukentje. Ik vond dat hij het goed had gedaan, alles was ook netjes opgeruimd, geen rare dingen dus met andere woorden die mag de volgende keer ook de slaapkamer ramen voorzien van dubbele beglazing. (eerst weer even sparen)

Ik had hem gezegd dat er hopelijk dit jaar nog een keer contact met hem zou worden gezocht om de slaapkamer ramen te vervangen voor eveneens dubbele beglazing. Hij grijnsde erbij toen hij meldde dat hij daarom zo netjes werkte zodat hij nog eens terug mocht komen. Het bedrijf is een eenmanszaak dus goede mond tot mond reclame is altijd welkom. 

Ik heb een risico genomen door hem in te huren, ik had bij diverse bedrijven offertes aangevraagd en hij was de goedkoopste, soms is goedkoop duurkoop maar in dit geval tot nu toe dus niet. De prijs van de andere twee waren behoorlijk duurder, de een was meer dan €100,00 duurder en de andere was zelfs meer dan €200,00 duurder. 

Ik wacht nog even af of onze VVE al uitsluitsel (meerjarenplan wordt gemaakt) heeft vwb het vervangen van de voor&achter pui door kunststofkozijnen. Ik besluit daarna of het zin/nut heeft om er toch wat geld tegenaan te gooien om de enkele ramen die ik nog heb zelf laten te vervangen door dubbele beglazing. Als het nou nog 5 jaar duurt voordat we als VVE ea goed kunnen aanpakken dan overweeg ik toch te doen. 

woensdag 11 februari 2015

uit de lucht

Afgelopen week geen internet gehad, toen het zich voor het eerst voordeed maar eens de provider gebeld en die regelde voor de volgende dag een monteur.
De monteur kwam de volgende avond al langs en kon helaas het probleem ook niet oplossen, alles was qua apparatuur in orde alleen er werd geen signaal gemeten dus KPN moest er aan te pas komen.

Ik balen want ik en de KPN hebben geen goede herinneringen aan elkaar, ik ben twee jaar bezig geweest om dit logge onbeholpen klantonvriendelijke bureaucratisch bedrijf ervan te overtuigen dat ik toch echt maar 1 insteekkaart had ipv 2 vwb digitenne. Twee jaar lang werd ik vrijwel elke maand afgesloten, waarna ik maar weer belde en ik 10.000 keer excuses kreeg maar de volgende maand ging het beeld gewoon weer op zwart. De tweede kaart werd in rekening gebracht en toen had ik het lef om het geld te laten storneren, hoe kan ik dat nou doen. Ik meldde met ingehouden woede dat het verdomme mijn geld is en ik ermee kon wat ik zelf wilde. Na 2 jaar was het euvel eindelijk verholpen toen er eindelijk iemand was die kon terug tellen van 2 naar 1 en kwam het eindelijk in orde. Dus je kunt begrijpen dat ik geen zin had om met KPN in zee te gaan. (ik hoor je denken waarom ga je dan niet weg, tja ik ben dan zo koppig om dit niet te doen)

Tot mijn verrassing zou er gelijk de volgende dag al iemand komen. De monteur kwam inderdaad de volgende dag rond 08.15 maar helaas er bleek een poort in het KPN kastje eruit te liggen en die afdeling werkt in het weekend niet. Afspraak gemaakt voor maandag maar misschien wordt het wel dinsdag, zucht... dus ik een weekend zonder internet doorgebracht. ik heb gelezen, films & TV series afgekeken en nog veel meer, wat ben ik toch productiever zonder internet.

Maandag ochtend besloot ik maar wat langer in bed te blijven liggen omdat ik toch avonddienst had en geen internet, tja ik kon natuurlijk ook ea in het huishouden doen maar daar had ik nu even geen zin in. Ik werd echter weer ruw uit mijn slaap gewekt doordat de KPN even wilde melden dat ze die ochtend de poort gingen vervangen en de monteur langs zou komen om ea te checken. Snetverdikke, dan maar snel douchen, omkleden en ontbijten de monteur komt langs.

De monteur kwam niet langs, hij belde dat hij de poort had vervangen maar dat de software zo'n 2 a 3 uur nodig had om te resetten. Die avond bleek bij thuiskomst dat alles weer hersteld was, de KPN heeft een klein beetje mijn vertrouwen teruggewonnen, een heel klein beetje hoor.